بربری طراحی مشهورترین بارانی جهان را تغییر داد

این دومین مجموعه لی برای بربری پس از پیوستن به این خانه‌مد مشهور بریتانیایی است

ایستگاه مترو باند استریت در مرکز لندن، به نشانه قدرت فرهنگی این خانه مد، نامش را در طول هفته مد به «خیابان بربری» تغییر داد-HENRY NICHOLLS/AFP

طرح شطرنجی مشهور بربری در جدیدترین مجموعه این خانه مد کمرنگ شد.  دنیل لی، طراح بریتانیایی که دومین مجموعه خود را برای خانه مد بربری در هفته مد لندن روی صحنه برد یکی از نمادین ترین طرح های تاریخ مد را  با  نقوش جواهرات و ابزارآلات جایگزین کرد.

در نمایش پر ستاره این برند بریتانیایی در لندن، در روز دوشنبه ۱۸ سپتامبر، لی از نسخه‌های تابستانی کت‌های معروف این برند در طرح‌هایی متفاوت و مجموعه‌ای جدید از تزیینات جانبی رونمایی کرد.

بربری، مارک معروف بریتانیایی که در سال ۱۸۵۶ تاسیس شد، طبق معمول یکی از پرطرفدارترین نمایش‌ها در هفته مد لندن را برپا کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ایستگاه مترو باند استریت در مرکز لندن، به نشانه قدرت فرهنگی این خانه مد، نامش را در طول هفته مد به «خیابان بربری» تغییر داد.

این دومین مجموعه لی برای بربری پس از پیوستنش به این خانه‌مد پرآوازه بریتانیایی است. او برای اولین نمایشش در ماه فوریه، از صدها مهمان نمایش در پارکی در لندن، زیر یک چادر بزرگ پذیرایی کرد تا با سلیقه بریتانیایی‌ها برای فعالیت در فضای باز در هر آب‌وهوایی، که بخشی جدایی‌ناپذیر از هویت بربری است، هماهنگ باشد.

کایلی مینوگ، خواننده استرالیایی، جودی کومر و ریچل وایز، بازیگران زن بریتانیایی، مو فرح، ورزشکار و قهرمان بریتانیایی چهار دوره المپیک، بوکایا ساکا، هافبک آرسنال و کانو و اسکپتا، خواننده‌های رپ، از جمله مهمانان ویژه این نمایش بودند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

لی مجموعه‌های مردانه و زنانه جدیدش را «کاوشی در سبکی، احساسی بودن، زیبایی و ظرافت» توصیف کرده است.

طبق توضیحات لی، با کاهش استفاده از طرح شطرنجی معروف بربری، نشانه‌های شاخص بربری تکامل می‌یابند و طرح‌‌های جواهرات و ابزارآلات به صورت چاپ دستی و طرح‌های تکرارشونده روی شورت‌ها، پیراهن‌های مردانه و زنانه و ترنچ‌کت‌ها (بارانی‌ها) ظاهر می‌شوند.

یک هماهنگی کلاسیک

برای مجموعه تابستان ۲۰۲۴، ترنچ‌کت‌ها، ستارگان بی‌چون‌وچرای بربری، گشاد طراحی شده بودند و در طرحی نوین، کمربند‌های پهن آن‌ها پایین‌تر از کمر و روی باسن بسته می‌شدند.

لی همچنین جسارت به خرج داد و یک کت نارنجی روشن با طرح چاپی جواهرات ارائه کرد که با رنگ بژ کلاسیک بربری فاصله داشت.

توت فرنگی‌ها و گیلاس‌ها به رنگی آبی درباری روی یک کت‌شلوار سفید و یک پیراهن ظاهر شدند و گل‌های بزرگی که علفزارهای انگلستان را تداعی می‌کردند، زینت‌بخش پیراهن‌های بلند بودند.

لی که قبلا در بوتگا ونتا، جایی که پیش از بربری در آن مشغول به کار بود، با طراحی کیف موفقیت بزرگی کسب کرده بود، در این مجموعه نیز هنر و مهارتش را در طراحی کیف و لوازم جانبی به نمایش گذاشت.

او در کفش‌ها هم چند طرح جدید را ارائه کرد و کفش‌های طرح موکاسین (کفش‌هایی شبیه به کالج با فرم ظاهری مردانه‌تر) را با پاشنه‌های بزرگ و حجیم و کفش‌های پاشنه‌دار پشت‌باز با لوگو این مارک در کناره‌اش را برای زنان و کفش‌های راحتی با پنجه‌های مربعی را برای مردان به نمایش گذاشت.

پس از نمایش، مهمانان گرد هم آمدند تا ورود اولین مجموعه لی را که در فوریه ارائه شد، در فروشگاه پرچم‌دار این نشان تجاری در خیابان نیو باند جشن بگیرند و برای دیدن و خرید آثارش فرصتی داشته باشند.

این نشان تجاری قبل از تابستان به دلیل افزایش فروش در چین، رشد قابل‌توجهی داشت.

هفته مد لندن روز سه‌شنبه ۱۹ سپتامبر پایان یافت. پس از آن میلان و در نهایت پاریس میزبان علاقه‌مندان مد خواهند بود.

بیشتر از مُد و زیبایی