بازداشت زنی که در کمپ مهاجران در مرز مکزیک به کودکان هدیه می‌داد

مقامات برای قاچاق مهمات به او مظنون شدند

کمپ پناهجویان در شهر سیوداد خوارز در مکزیک، ۱۱ دسامبر ۲۰۱۹- PAUL RATJE / AFP

زنی در حال پخش هدایا میان کودکان مهاجر در کمپ‌های نزدیک مرز مکزیک و ایالات متحده، بازداشت شد. مقامات برای قاچاق مهمات به او مظنون شدند.

آنامیشل کاستلانو، روز دوشنبه همراه داوطلب دیگری و با بیش از ۳۰۰ هدیه، مشغول حرکت از تگزاس در مسیر مرز جنوبی ایالات متحده با مکزیک بود که توسط مقامات مکزیکی در پل گیت‌وی متوقف شد.

این هدایا توسط سازمان سوکورو، که در زمینه حقوق مهاجران فعال است، برای کودکان مهاجری در که کمپ‌های موقتی نزدیک مرز زندگی می‌کنند فرستاده شده بود.  

همسر خانم کاستلانو و دختر ۹ ساله‌شان نیز در خودروی دیگری به دنبال او بودند، تا هدایای ارسالی را به کودکان برسانند که به خانم کاستلانو دستور داده شد خودروی خود را از دستگاه پرتونگاری لب مرز بگذارند.

ماموران مکزیکی ظاهرا جعبه کوچکی از گلوله‌هایی که از سفر قبلی خانواده برای شکار جا مانده بود، در خودروی او می‌یابند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مادر خانم کاستلانو به «کِی‌تی‌آرکِی» گفت: «همسرش آن جعبه را خیلی وقت پیش در ماشین گذاشته بود و به کل آن را فراموش کرده بودند.»

پدر او نیز به رسانه‌های محلی گفت مقامات مکزیکی بعد از بازداشت او و داوطلب دیگری در بعد از ظهر دوشنبه، «او را با اتهامات فدرال و حبس در زندان فدرال تهدید کرده‌اند».

خانم کاستلانو و فرد دیگر - از قرار معلوم، در شب کریسمس آزاد شدند ولی خانم کاستلانو به تملک مهمات متهم شده است.

او در مصاحبه‌ای با «کِی‌تی‌آرکِی» گفت همسر و دخترش تمام شب را در سرسرای زندان به انتظار نشستند تا مطمئن شوند آزاد خواهد شد.

او گفت: «روشن است که این فقط یک اشتباه غیرعمدی بوده است. می‌دانید؟ من لباس همسر پاپا نوئل را به تن داشتم و تنها قصدم رساندن آن هدایا به کودکان بود. آنها هم به راحتی می‌توانستند ببیند که این کار من یک قاچاق مجرمانه نبوده است اما متاسفانه نگاه آنها به این ماجرا متفاوت بود و ما را بازداشت کردند.»

خانم کاستلانو همچنین گفت توانسته لوازم ضروری را به کمپ‌های مهاجران برساند ولی وقتی که خودرو از تحقیقات مقامات مکزیکی مرخص شد، دوباره بازگشته و هدایا را نیز برای کودکان خواهد برد.

این مادر باید در آینده به مکزیک برگردد تا در دادگاه به اتهامش برای تملک مهمات رسیدگی شود.

© The Independent

بیشتر از جهان