دیوار مرزی بین آمریکا و مکزیک سوراخ شد

قاچاقچیان توانستند کامیون خود را از این حفره عبور دهند

شرکت‌کنندگان در کلاس یوگا در نزدیکی دیوار حائل September 15, 2019 AFP

گزارش شده است که یک باند قاچاقچی با ایجاد یک حفره در دیوار بین کالیفرنیا و مکزیک، کامیون خود را از آن عبور داده‌اند وارد خاک آمریکا شده‌اند.

پلیس مرزی و گمرکی آمریکا (سی پی بی) با ردیابی کامیون، موفق شد تمامی ۱۶ سرنشین کامیون را که ۱۴ مکزیکی و دو گواتمالایی بودند، بازداشت کند. 

کفیل واحد پلیس «داگلاس هریسون سان دیه گو» به نشریه «ساکرامنتو بی» گفت: «عبور از این دیوار کهنه نمایانگر نیاز به ایجاد ساختارهای مستحکم‌تر و مقاوم‌تر، و ابزاری است که منطقه را ایمن‌تر کند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هنگامی که آقای ترامپ به ریاست جمهوری انتخاب شد، دیوارهایی در خطه ۲۰۰۰ کیلومتری میان آمریکا و مکزیک در حال ساخته شدن بود. نشریه «پُلیتی فَکت» می‌گوید که دونالد ترامپ از سال ۲۰۱۷  حدود ۱۳۰ کیلومتر از دیوار موجود را بازسازی کرده است، اما بخش جدیدی به آن اضافه نکرده است.

اما در اوایل ماه جاری نشریه واشنگتن پست گزارش داد که قاچاقچیان با استفاده از اره، حتی دیوار جدید را هم سوراخ می‌کنند.

بنا به گزارش «ووُکس» برخی از باندهای قاچاقچی با استفاده از نردبان‌های لاستیکی با موفقیت از دیوار بالا می‌روند. همچنین، نشان داده شده است که چگونه یک دختر هشت ساله می‌تواند ظرف دو دقیقه از چنان دیواری بالا برود.

در بسیاری از مناطق مرزی میان آمریکا و مکزیک، مرزهای طبیعی مثل رود «ریو گرانده» و صحرای «سونورا» موانعی به مراتب سخت‌تر از دیوارهای ساخت بشر هستند.

با وجود این، دیوار میان ایالات متحده و مکزیک یکی از موضوع‌های اصلی در کارزار انتخاباتی آقای ترامپ بوده است. در اوایل سال جاری، تلاش‌های دستگاه رهبری او برای گرفتن بودجه‌ سنگین ساخت دیوار از کنگره، موجب تعطیلی دولت شد. 

© The Independent

بیشتر از جهان