«ادعای اسرائیل درباره خنثی‌سازی هسته تروریستی جمهوری اسلامی ایران در قبرس صحت دارد»

یکی از نیروهای امنیتی قبرس می‌گوید یوسف شهبازی عباسعلی‌لو به اتهام برنامه‌ریزی حمله‌های تروریستی اخراج و روانه ایران ‏شده‌ است

پلیس قبرس ادعای اسرائیل درباره انهدام یک هسته تروریستی وابسته به جمهوری اسلامی ایران در قبرس را تایید‌ کرد. 

یکی از نیروهای امنیتی پلیس قبرس در گفت‌وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که خنثی‌ شدن عملیات ترور علیه دست‌کم یک شهروند اسرائیلی در قبرس صحت دارد. 

این مقام امنیتی به آسوشیتدپرس گفت که پلیس قبرس یک تبعه ایران به‌نام یوسف شهبازی عباسعلی‌لو را پس از مشاوره با «دستگاه‌های اطلاعاتی کشورهای متحد» عامل و برنامه‌ریز عملیات ترور دانسته و ردیابی کرده‌ است. 

آسوشیتدپرس می‌گوید پلیس قبرس این تبعه ایران را در حالی که به سمت شمال جزیره می‌رفت بازداشت و او را با عنوان خطر امنیتی بالقوه شناسایی و روانه تهران کرده‌اند.

این نخستین بار است که یک مقام امنیتی قبرس ادعای موساد درباره طرح جمهوری اسلامی ایران برای ترور شهروندان اسرائیلی را تایید‌ می‌کند. 

موساد ماه گذشته میلادی اعلام‌ کرد که مامورانش موفق شده‌اند در داخل ایران «عباسعلی‌لو» را بازداشت و از او «اعتراف» بگیرند. 

اعتراف‌های ویدیویی منتشرشده از یوسف شهبازی عباسعلی‌لو نشان می‌دهد که «دستورات برای ترور» را از «سپاه‌ پاسداران انقلاب اسلامی» گرفته‌ است. عباسعلی‌لو همچنین در این ویدیو می‌گوید «قبل از اینکه از قبرس اخراج‌ شود هدف [احتمالا تاجر اسرائیلی] را شناسایی‌ کرده و از خانه‌ از او عکس‌برداری کرده‌ است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سه هفته پیش، بنیامین نتانیاهو از خنثی‌ شدن عملیات سپاه پاسداران انقلاب در جزیره قبرس خبر داده بود. دفتر نخست‌وزیری اسرائیل اعلام کرد که هدف این عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهروندان اسرائیلی بوده‌ است. 

پس از اعلام نخست‌وزیر اسرائيل، رسانه‌های اسرائیل اعلام‌ کردند که دو کشور قبرس و اسرائیل، در عملیاتی مشترک، طرح سپاه پاسداران برای هدف قرار دادن «شهروندان اسرائیلی» را خنثی‌ کرده‌اند. به گفته شبکه‌ ۱۲ اسرائيل، هدف اصلی این «حمله تروریستی» جمهوری اسلامی ایران یک تاجر املاک و مستغلات اسرائیلی بوده است. 

در حال حاضر، یکی از اهالی جمهوری آذربایجان که گذرنامه روسیه را دارد در قبرس به اتهام برنامه‌ریزی برای قتل شهروندان اسرائیلی مورد محاکمه‌ قرار دارد. 

مقام امنیتی پلیس قبرس در گفت‌وگو با آسوشیتدپرس تاکید‌ کرد شباهت‌های زیادی میان طرح عملیاتی تبعه ایرانی و این مرد اهل جمهوری آذربایجان وجود دارد.