اعتصاب هنرمندان هالیوود با پیوستن بازیگران گسترده‌تر شد

اعتصاب اتحادیه بازیگران می‌تواند روی هفتادوپنجمین دوره جوایز امی تاثیر بگذارد

از سال ۱۹۶۰ که رونالد ریگان، رئیس اتحادیه بازیگران بود، این نخستین اعتصاب سراسری بازیگران و فیلم‌نامه‌نویسان است - REUTERS/Mike Blake

با پیوستن اتحادیه بازیگران سینما و تلویزیون به اعتصاب چند ‌ماهه فیلم‌نامه‌نویسان، بزرگ‌‌ترین اعتصاب مشترک هنرمندان هالیوود در بیش از شش دهه گذشته شکل گرفت.

خبرگزاری آسوشیتدپرس، شامگاه پنجشنبه ۱۳ ژوئیه (۲۲ تیرماه ۱۴۰۲) به‌نقل از دانکن کرابتری-ایرلند، مدیر اجرایی اتحادیه بازیگران سینما و تلویزیون آمریکا نوشت: این اتحادیه، ساعتی پس از انقضای قراردادهای کوتاه‌مدت و بعد از چند هفته مذاکرات بی‌نتیجه با تهیه‌کنندگان بزرگ، رای به پیوستن به اعتصاب فیلم‌نامه‌نویسان هالیوود داد.

فیلم‌نامه‌نویسان هالیوود از اول ماه مه، نزدیک به دو ماه‌و‌نیم پیش، در اعتصاب به‌سر می‌برند. اتحادیه بازیگران سینما، تلویزیون و رادیو آمریکا موسوم به SAG-AFTRA بیش از ۱۶۰ هزار عضو دارد.

با شروع اعتصاب، انتظار می‌رود بسیاری از پروژه‌های فیلمبرداری شرکت‌های بزرگ فیلمسازی، نظیر آمازون، دیزنی و نتفلیکس، متوقف شود.

آسوشیتدپرس به‌نقل از مدیر اجرایی اتحادیه بازیگران سینما و سریال‌های هالیوود نوشت: «اعتصاب آخرین ابزار است. رهبران اتحادیه به‌اتفاق آرا به شروع اعتصاب از نیمه‌شب روز پنجشنبه رای دادند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بازیگران و هنرمندان هالیوود خواهان دریافت حقوق و مزایای مناسب‌ترند. آن‌ها همچنین خواهان ایستادگی در برابر تهدید استفاده از هوش مصنوعی بی‌ضابطه در ساخت فیلم‌‌ها و سریال‌ها شده‌اند.

هم‌زمان با اعلام اعتصاب اتحادیه بازیگران، شماری از فیلم‌نامه‌نویسان اعتصابی هالیوود در بیرون از دفتر شرکت پخش سریال و فیلم‌سازی نتفلیکس تجمع کردند و در حمایت از بازیگران و همکاران خود شعار دادند.

از سال ۱۹۶۰ که رونالد ریگان، رئیس اتحادیه بازیگران بود، این نخستین اعتصاب سراسری بازیگران و فیلم‌نامه‌نویسان به‌شمار می‌رود.

این اعتصاب همچنین بزرگ‌ترین حرکت اعتراضی صنفی بازیگران آمریکایی از ۱۹۸۰ است.

به‌گزارش آسوشیتدپرس، اعتصاب اتحادیه بازیگران هالیوود می‌تواند روی برگزاری مراسم اهدا جوایز امی نیز تاثیر بگذارد. نامزدهای هفتاد‌و‌پنجمین دوره جوایز امی روز چهارشنبه معرفی شدند.

بیشتر از فرهنگ و هنر