وزیر خارجه اسرائیل: جمهوری اسلامی حامی «تروریست»‌ها در کرانه باختری است

ایالات متحده با تاکید بر «حق اسرائیل برای دفاع ازشهروندانش» در مقابل شبه‌نظامیان اسلامگرا خوستار حفاظت از جان غیرنظامیان در جریان این حمله همه‌جانبه شد

نیروهای اسرائیلی روز دوشنبه در حملاتی گسترده به شهر جنین در کرانه باختری رود اردن دست‌کم ۹ نفر را کشتند. وزیر خارجه اسرائیل با قدردانی از ارتش این کشور برای انجام این عملیات، جمهوری اسلامی ایران را به تامین بودجه برای تبدیل اردوگاه جنین به مامن فعالیت‌های «تروریستی» متهم کرد.

کوهن در جمع خبرنگاران گفت: «اردوگاه جنین با بودجه‌ای که از ایران دریافت می‌کند به مرکز فعالیت‌های تروریستی تبدیل شده است. این عملیات به منظور اجتناب از تلفات غیرنظامیان به صورت هدفمند انجام می‌شود.»

این حمله به شهر جنین که در نخستین ساعات بامداد دوشنبه سوم ژوئیه آغاز شد، بزرگترین عملیات نظامی اسرائیل در کرانه باختری در ۲۰ سال گذشته است. در این عملیات پهپاد‌ها، بولدوزها و خودروهای زرهی به کار گرفته شده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کمال ابو الرعوب، معاون فرماندار جنین در گفتگو با خبرگزاری فرانسه گفت که از آغاز این عملیات دست‌کم سه هزار نفر خانه‌های خود را در اردوگاه پناهندگان جنین ترک کردند. او همچنین با اشاره به این که اقداماتی برای اسکان این افراد در مدارس و دیگر پناهگاه‌های شهر جنین در حال انجام است، افزود: «هنوز ۱۸ هزار نفر دیگر در این اردوگاه باقی مانده‌اند.»

ایالات متحده با تاکید بر «حق اسرائیل برای دفاع ازشهروندانش» در مقابل شبه‌نظامیان اسلامگرا خوستار حفاظت از جان غیرنظامیان در جریان این حمله همه‌جانبه شد. سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «ما از امنیت اسرائیل و حق آن برای دفاع از مردم‌اش در مقابل حماس، جهاد اسلامی فلسطین و دیگر گروه‌های تروریستی پشتیبانی می‌کنیم. اما همچنین بر ضرورت اتخاذ تمامی اقدامات ممکن برای اجتناب از کشته‌شدن غیرنظامیان تاکید داریم.»

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل نیز در بیانیه‌ای گفت که «نیروهای اسرائیلی در حال ویران‌ کردن مراکز فرماندهی و به تصرف تسلیحات بسیاری در آشیانه تروریست‌ها در جنین‌اند». خبرگزاری فرانسه به نقل از وزارت بهداشت اراضی فلسطینی گفت که در جریان حمله اخیر دست‌کم ۹ نفر کشته و ۱۰۰ نفر زخمی شده‌اند که وضعیت ۲۰ نفر از آن‌ها وخیم گزارش شده است.

بیشتر از جهان