جذب نیروهای بیشتر در وزارت امر به معروف طالبان

وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان طرفدار وضع محدودیت بر آزادی‌های فردی و اجتماعی شهروندان و به‌ویژه زنان است

وزارت امر به معروف طالبان در راستای کنترل زندگی فردی و اجتماعی شهروندان تلاش می‌کند- خبرگزاری باختر

وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان روز سه‌شنبه، ۹ خرداد ماه (۳۰ ماه مه)، اعلام کرد که ۲۵۶تن از علمای دینی در آزمون استخدامی این وزارتخانه شرکت کرده‌اند. 

بنابر اعلام این وزارتخانه، ۲۰۰ تن از شرکت‌کنندگان در این آزمون، پس از کامیابی به‌عنوان محتسب به‌کار گماشته خواهند شد.  

عاکف مهاجر، سخنگوی وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان، گفت که این افراد در نقاط مختلف شهر کابل فعالیت خواهند کرد.  

این درحالی است که شهروندان افغانستان از افزایش نیروی وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان نگران‌اند و معتقدند که این وزارتخانه در تلاش برای اعمال محدودیت بیشتر بر شهروندان است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

محمد خالد حنفی، وزیر امر به معروف و نهی از منکر طالبان، از چهره‌های تندرو در رهبری این گروه به شمار می‌رود. او با تسلط طالبان در افغانستان به این مقام منصوب شد و تاکنون به کارش ادامه داده است.  

خالد حنفی بارها هشدار داده است که از یک حکم شریعت اسلامی نمی‌گذرد و باید تمامی احکام اسلامی در جامعه اجرا شود. او همچنین خواستار حجاب اجباری زنان شده است. 

گفته می‌شود که حنفی روابط نزدیکی با ملا هبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان، دارد و به همین دلیل، هیچ‌گونه محدودیتی بر فعالیت‌هایش وضع نشده است.  

وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان طرفدار وضع محدودیت بر آزادی‌های فردی و اجتماعی شهروندان، به‌ویژه زنان، است. این وزارتخانه رفتن زنان به پارک‌های تفریحی و سفر زنان بدون محرم شرعی در مسافت‌های طولانی را نیز ممنوع اعلام کرده است. 

در برخی موارد محتسبان این وزارتخانه به برخورد خشونت‌آمیز با شهروندان متهم شده‌اند. 

در رسانه‌های اجتماعی ویدیوهایی منتشر شده است که نشان می‌دهد محتسبان وزارت امر به معروف طالبان از رانندگان تاکسی می‌خواستند که ریش‌هایشان را نتراشند و زنان بدون محرم شرعی را سوار نکنند.  

طالبان درپی تسلط بر افغانستان، ساختمان وزارت امور زنان را تصرف و آن را به وزارت امر به معروف و نهی از منکر تبدیل کردند.  

طالبان بر اجرای شریعت اسلامی براساس روایت‌های دینی خود در جامعه تاکید دارند و هشدار داده‌اند که در این مورد هیچ‌گونه نرمشی نشان نمی‌دهند.