طارمی؛ تهدید اصلی پورتو برای حذف اینتر

تیم پرتغالی با تکیه به گلزن ایرانی جویای پیشروی در لیگ قهرمانان است

طارمی در فصل ۲۱-۲۰ با پورتو موفق شد به یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان برسد- REUTERS/Pedro Nunes

سیمونه اینزاگی، سرمربی اینتر، در آستانه بازی برگشت سه‌شنبه‌شب لیگ قهرمانان مقابل پورتو، وضعیتی بحرانی دارد. اینتر جمعه‌شب، ۱۰ مارس (۱۹ اسفند)، دو بر یک مقابل اسپتزیای پایین‌جدولی شکست خورد تا فاصله‌اش با ناپولی صدرنشین به ۱۸ امتیاز برسد و از قهرمانی لیگ کاملا ناامید شود.

هواداران اینتر که از این نتیجه خشمگین بودند، در پایان بازی اینزاگی و شاگردانش را هو کردند. این هشتمین شکست این فصل اینتر در لیگ ایتالیا بود و حتی کسب سهمیه لیگ قهرمانان را هم به خطر انداخت. 

این باخت، هشداری برای اینتر است که بازی سرنوشت‌سازی در لیگ قهرمانان دارد. اینتر در بازی رفت موفق شد پورتوی ۱۰ نفره را با یک گل شکست دهد، ولی این برد خفیف، تضمینی برای صعود نیست. پورتو با تکیه بر مهدی طارمی، گلزن ایرانی‌اش، و حمایت هواداران در ورزشگاه دراگائو، مصمم است به جمع هشت تیم برتر اروپا برسد.

هرچند طارمی در بازی رفت فرصت خیلی خوبی را برای باز کردن دروازه اینتر از دست داد، ولی با پنج گل زده، از بهترین گلزنان این مسابقات است و سرجیو کنسیسائو برای این بازی روی هوش و شم گلزنی‌ او حساب زیادی باز کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روزنامه رکورد در آستانه این بازی حساس نوشت: «طارمی دو بازی اخیر پورتو را در لیگ پرتغال از روی نیمکت ذخیره‌ها شروع کرده، ولی بلیتش برای حضور در ترکیب اصلی این بازی محفوظ است.» 

مهاجم ایرانی به‌رغم حضور کوتاهش در دو بازی اخیر لیگ مقابل چاوز و استوریل، موثر بود؛ در بازی اول یک پاس‌گل داد و در بازی دوم یک پنالتی گرفت که خودش آن را وارد دروازه کرد. روزنامه رکورد در ادامه نوشت که طارمی به‌موقع روی فرم آمده و می‌تواند در بازی با اینتر مهره کلیدی تیمش باشد.
البته کنسیسائو در نشست خبری دستش را رو نکرد و در پاسخ به سوال خبرنگاری که درباره حضور طارمی و مارتینز در ترکیب اصلی پرسید، گفت: «هر دو جزو فهرست تیم برای این بازی‌اند و شرایط بازی دارند.»

طارمی در فصل ۲۱-۲۰ با پورتو موفق شد به یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان برسد، ولی این تیم در برابر چلسی حذف شد. پورتو برای رسیدن به این مرحله، یوونتوس را حذف کرد که طارمی در بازی رفت دروازه‌اش را گشو، . او این بار هم می‌تواند در برابر یک حریف ایتالیایی دیگر سرنوشت بازی را رقم بزند.

البته طارمی باید مراقب باشد که اتفاق تلخ رویارویی قبلی‌‌اش با شیمون مارسینیاک تکرار نشود. داور لهستانی این بازی سال گذشته در بازی مقابل اتلتیکو مادرید، به مهاجم ایرانی کارت قرمز داده بود.

بیشتر از فوتبال