طارمی مقابل آزمون، لواندوفسکی رودرروی بایرن مونیخ

مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا صحنه تقابل‌هایی جذاب خواهد بود

در گروه بی، جدال پورتو و بایر لورکوزن صحنه رویارویی مهدی طارمی و سردار آزمون، دو مهاجم مطرح تیم ملی ایران، خواهد بود- ATTA KENARE/ AFP

قرعه‌کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا انجام شد و تیم‌های اروپایی حریفان خود در این سری از رقابت‌ها را شناختند. 

رئال مادرید، مدافع عنوان قهرمانی، امسال در گروهی آسان قرار گرفت. قهرمان اسپانیا در گروه اف به مصاف لایپزیگ، شاختار دونتسک و سلتیک خواهد رفت؛ در عوض بارسا، رقیب سنتی رئال، قرعه سختی داشت و گروه سی شامل بایرن مونیخ، بارسا، اینتر و ویکتوریا پلژن را می‌توان «گروه مرگ» نامید.

تقابل بارسا با بایرن مونیخ یادآور آخرین جدال آن‌ها در یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان سال ۲۰۲۰ است که تیم آلمانی حریفش را با نتیجه ۲-۸ در هم کوبید. زننده یکی از گل‌های بایرن در آن بازی روبرت لواندوفسکی بود که تابستن امسال به بارسا پیوست و حالا باید مقابل تیم سابقش بایستد. او برای بازی مقابل بایرن انگیزه زیادی دارد و نباید فراموش کرد که بارسا هم پس از آمدن ژاوی متحول شد و انتظار می‌رود که این بار برای قهرمان آلمان، رقیب سرسختی باشد.

ارلینگ هالند هم طبق قرعه باید مقابل تیم سابقش بوروسیا دورتموند بازی کند. ستاره نروژی این تابستان به منچسترسیتی پیوست که در گروه جی با سویا، دورتموند و کپنهاگ همگروه است. سیتی فصل گذشته تا یک قدمی صعود به فینال لیگ قهرمانان پیش رفت، ولی رئال مادرید در آخرین دقایق بازی در سانتیاگو برنابئو، بازگشتی تاریخی داشت تا انتظار گواردیولا برای سومین قهرمانی اروپایی‌اش طولانی‌تر شود.

لیورپول، فینالیست فصل گذشته لیگ قهرمانان که در لیگ برتر انگلستان شروع ضعیفی داشت، در گروه ای با آژاکس، ناپولی و رنجرز همگروه است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در گروه بی، جدال پورتو و بایر لورکوزن صحنه رویارویی مهدی طارمی و سردار آزمون، دو مهاجم مطرح تیم ملی ایران، خواهد بود. اتلتیکو مادرید و بروژ این گروه را تکمیل می‌کنند. سومین ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان اروپا، صادق محرمی، مدافع دینامو زاگرب است که قرعه سختی داشت و در گروه ئی باید با میلان، چلسی و سالزبورگ رقابت کند. میلان، قهرمان سری آ ایتالیا، و چلسی قهرمان ۲۰۲۱ لیگ قهرمانان است.

پاری‌سن‌ژرمن که با انتخاب کریستف گالتیه فرانسوی مصمم است طعم قهرمانی در اروپا را بچشد، در گروه اچ با حضور یوونتوس، بنفیکا و مکابی حیفا کار سختی در پیش دارد. آینتراخت فرانکفورت، قهرمان فصل گذشته لیگ اروپا، هم به عنوان سرگروه با تاتنهام، اسپورتینگ لیسبون و مارسی در گروه دی روبرو می‌شود.

گروه‌بندی لیگ قهرمانان اروپا به شرح زیر است:

گروه ای- آژاکس، لیورپول، ناپولی، رنجرز
گروه بی- پورتو، اتلتیکو مادرید، بایر لورکوزن، کلوب بروژ
گروه سی- بایرن مونیخ، بارسلونا، اینتر، ویکتوریا پلژن
گروه دی- آینتراخت فرانکفورت، تاتنهام، اسپورتینگ لیسبون، مارسی
گروه ئی- میلان، چلسی، سالزبورگ، دینامو زاگرب
گروه اف- رئال مادرید، لایپزیگ، شاختار دونتسک، سلتیک
گروه جی- منچسترسیتی، سویا، دورتموند، کپنهاگن
گروه اچ-  پاری سن‌ژرمن، یوونتوس، بنفیکا، مکابی حیفا

بیشتر از فوتبال