طارمی، بازیکن هفته لیگ قهرمانان اروپا

مهاجم پورتو با زدن دو گل به کلوب بروژ، به بهترین گلزن ایرانی لیگ قهرمانان تبدیل شد

با در نظر گرفتن بازی آخر مرحله گروهی مقابل اتلتیکو مادرید و صعود پورتو به مرحله حذفی، طارمی حداقل سه بازی دیگر در این مسابقات دارد و می‌تواند این آمار را ارتقا بدهد- Kenzo TRIBOUILLARD / AFP

هرچند مهدی طارمی کمی دیر به فوتبال اروپا رفت، ولی پیشرفت مستمری داشت و توانست خودش را به جمع گلزنان برتر این قاره برساند. او چهارشنبه‌شب در برد ۴ بر صفر پورتو مقابل کلوب بروژ، گل‌های اول و چهارم تیمش را زد و به‌عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد. درخشش طارمی کمک کرد که او در کنار لیونل مسی، مهاجم پاری‌سن‌‌ژرمن، رافا سیلوا، مهاجم بنفیکا و جووانی سیمئونه، مهاجم ناپولی، یکی از چهار نامزد بهترین بازیکن هفته لیگ قهرمانان اروپا باشد و در نهایت این عنوان را هم به‌دست آورد.

مهاجم تیم ملی با این دو گل، تعداد گل‌هایش در لیگ قهرمانان فصل جاری را به ۴ رساند و با کیلیان امباپه، گلزن پاری‌سن‌ژرمن و بهترین گلزن این تورنمنت، فقط دو گل فاصله دارد. او در حالی به این آمار رسیده است که در بازی رفت مقابل اتلتیکو مادرید از زمین اخراج شد و بازی رفت مقابل کلوب بروژ را به دلیل محرومیت از دست داد. با در نظر گرفتن بازی آخر مرحله گروهی مقابل اتلتیکو مادرید و صعود پورتو به مرحله حذفی، طارمی حداقل سه بازی دیگر در این مسابقات دارد و می‌تواند این آمار را ارتقا بدهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

طارمی بعد از باز کردن دروازه تیم بلژیکی که پیش از این گلی نخورده بود، گفت: «این دو گل برای من و تیم اتفاق خوبی بود. این بازی اهمیت زیادی داشت و وضعیت ما در گروه را تعیین می‌کرد. ما بازی بی‌نقصی انجام دادیم و این برد مهمی است. ما از اول بازی فرصت‌های خوبی خلق کردیم و خوشبختانه بازی را بردیم.»

طارمی با این دو گل به بهترین گلزن ایرانی لیگ قهرمانان اروپا تبدیل شد. مهاجم پورتو که توانست دروازه تیم‌های بزرگی مثل یوونتوس، چلسی و لیورپول را باز کند، تعداد گل‌هایش در این تورنمنت را به ۷ رساند. او این تعداد گل را تنها در ۱۶ بازی زده است.

این رکورد پیش از این با ۶ گل در اختیار سردار آزمون بود که این روزها مصدوم است و نمی‌تواند برای بایر لورکوزن بازی کند. انتظار می‌رود رقابت از راه دور این دو مهاجم ادامه داشته باشد و بتوانند این رکورد را باز هم ارتقا بدهند.

علی دایی، مهدی مهدوی‌کیا و علی کریمی سه بازیکن دیگری‌اند که باشگاه گلزنان ایرانی لیگ قهرمانان اروپا را تکمیل می‌کنند. دایی با هرتا برلین توانست دروازه چلسی و میلان را ۳ بار باز کند و به ترتیب مهدوی‌کیا، دو بار و کریمی، یک بار در این تورنمنت معتبر گل زده‌اند.

بیشتر از فوتبال