ترامپ همچنان محبوب‌تر از رقبای جمهوری‌خواهش است

رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در انتخابات فرضی درون‌حزبی جمهوری‌خواهان همچنان برتری چشمگیری دارد

انتظار می‌رود ترامپ در کنفرانس اتحادیه محافظه‌کاران آمریکا در مریلند سخنرانی کند‌ - AFP

نظرسنجی جدید دانشگاه امرسون نشان می‌دهد که با نزدیک شدن فصل کارزار انتخاباتی سال ۲۰۲۴، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق ایالات متحده، نسبت به مجموعه رقبای جمهوری‌خواه بالقوه‌اش در انتخابات درون‌حزبی، برتری چشمگیری دارد و از حمایت ۵۵ درصد رای‌دهندگان خوداعلامی حزب جمهوری‌خواه برخوردار است.

ران دسانتیس، فرماندار فلوریدا، نزدیک‌ترین رقیب ترامپ در تلاش او برای دست‌وپنجه نرم کردن مجدد با جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، از یک هزار و ۶۰ شرکت‌کننده در این نظرسنجی فقط توانست پشتیبانی یک‌چهارم رای‌دهندگان انتخابات فرضی مقدماتی حزب جمهوری‌خواه را به دست آورد. یعنی چهار درصد کمتر از ۲۹ درصدی که در نظرسنجی مشابهی در ماه پیش گفته بودند از دسانتیس حمایت خواهند کرد.

تنها دو چهره سرشناس دیگر حزب جمهوری‌خواه توانستند بیش از یک درصد آرای شرکت‌کنندگان را به دست آورند که مایک پنس، معاون پیشین ریاست‌جمهوری و نیکی هیلی، سفیر پیشین ایالات متحده در سازمان ملل، بودند. پنس هشت درصد و هیلی فقط پنج درصد آرای شرکت‌کنندگان را به دست آوردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

انتظار می‌رود هم ترامپ و هم هیلی که نامزدی خود در انتخابات ۲۰۲۴ را قبل‌تر در همین ماه [فوریه] اعلام کردند، در کنفرانس کنش سیاسی محافظه‌کارانه اتحادیه محافظه‌کاران آمریکا (سی‌پی‌ای‌سی) اواخر همین هفته در مریلند، برای شرکت‌کنندگان سخنرانی کنند. در کنفرانس پارسال که در فلوریدا برگزار شد، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا یکی از خبرسازان بود. در حالی که هیلی پس از چندین سال غیبت از این کنفرانس سالانه راست‌گرایان، در آن شرکت می‌کند.

دسانتیس مارس پارسال در کنفرانس اورلاندو حضور یافت اما او، پنس و دیگر امیدداران بالقوه حزب جمهوری‌خواه در کنفرانس امسال سی‌پی‌ای‌سی حضور نخواهند یافت؛ کنفرانسی که از دیرباز بستری برای فراخوان جمعی جمهوری‌خواهان شرکت‌کننده در انتخابات ریاست‌جمهوری بوده است.

فرماندار فلوریدا در عوض حداقل بخشی از آن زمان را در حیاط خلوت خود یعنی پالم‌بیچ در دورهمی آخرهفته‌ای سپری می‌کند که یک گروه محافظه‌کار ضدمالیاتی به نام باشگاه رشد (Club For Growth) برگزار می‌کند.

سایر نامزدهای بالقوه جمهوری‌خواه که در این دورهمی حضور خواهند داشت عبارت‌اند از پنس، تیم اسکات، سناتور کارولینای جنوبی، کریس سنونو، فرماندار نیوهمپشایر و تاجر ضدجنبش بیداری، ویوک راماسوامی، که هفته پیش اعلام کرد در انتخابات ۲۰۲۴ شرکت می‌کند.

ترامپ به این دورهمی سالانه دعوت نشده است.

© The Independent

بیشتر از جهان