کارزارهای تبلیغاتی ترامپ در سال جدید از کارولینای جنوبی شروع می‌شود

ترامپ کماکان از حمایت‌های دست‌کم یکی از رهبران اصلی جمهوری‌خواهان در کارولینای جنوبی برخوردار است

ترامپ در سال ۲۰۱۶، تنها پس از پیروزی قاطع در این ایالت، در جریان رقابت‌های مقدماتی جمهوری‌خواهان، بود که توانست به یک موقعیت مطمئن در میان رقبای خود دست یابد- STEPHEN MATUREN / GETTY IMAGES VIA AFP

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا، قصد دارد نخستین کارزار تبلیغاتی خود برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده را، از اواخر ژانویه در کارولینای جنوبی شروع کند.

از زمان اعلام نامزدی ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴، در نوامبر گذشته، فعالیت‌‌های کارزار تبلیغاتی ترامپ و سخنرانی‌های او تنها محدود به جمع‌های کوچک در اقامتگاهش در املاک مارالاگو در فلوریدا بوده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز پنجشنبه ۱۲ ژانویه (۲۲ دی‌ماه) در گزارشی به‌نقل از استیون چونگ، سخنگوی کارزار انتخاباتی ترامپ، نوشت: رئيس‌جمهوری پیشین، اواخر این ماه از کارولینای جنوبی بازدید خواهد کرد.

انتخاب کارولینای جنوبی، برای شروع فعالیت تبلیغاتی ترامپ در سال جاری میلادی، بدون علت نیست.

ترامپ در سال ۲۰۱۶، تنها پس از پیروزی قاطع در این ایالت، در جریان رقابت‌های مقدماتی جمهوری‌خواهان، بود که توانست به یک موقعیت مطمئن در میان رقبای خود دست یابد. او تا پایان رقابت‌ها در این ایالت همچنان محبوب ماند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با ورود به رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴، هنوز مشخص نیست که ترامپ تا چه اندازه همچنان در این ایالت محبوبیت دارد. با این حال، به‌نظر می‌رسد ترامپ کماکان از حمایت‌های دست‌کم یکی از رهبران اصلی جمهوری‌خواهان در کارولینای جنوبی برخوردار است.

در شبی که ترامپ نامزدی خود را به‌طور رسمی برای انتخابات سال ۲۰۲۴ اعلام کرد، هنری مک مستر، فرماندار کارولینای جنوبی، اعلام کرد همچنان از ترامپ حمایت می‌‌کند. او در سال ۲۰۱۶ زمانی که معاون فرماندار کارولینای جنوبی بود اولین مقام منتخب ایالتی بود که حمایت خودش را از ترامپ اعلام کرد. 

سفر ترامپ به کارولینای جنوبی در حالی انجام می‌شود که دست‌کم دو تن از جمهوری‌خواهان ارشد این ایالات گفته‌اند ممکن است وارد کارزار رقابت‌های ریاست جمهوری بشوند.

نیکی هیلی، فرماندار سابق ایالت و سفیر پیشین ایالات متحده در سازمان ملل و تیم اسکات، نماینده مجلس سنا، احتمال دارد برای ورود به رقابت‌های جمهوری‌خواهان اقدام کنند.

به‌لحاظ تاریخی، تلاش دوباره ترامپ برای ورود به کاخ سفید، از این جهت هم اهمیت دارد که از ابتدای شکل‌گیری ایالات متحده، تنها یک رئيس‌‌جمهوری در قرن نوزدهم، برای دو دوره غیرمتوالی، در سال ۱۸۸۴ و ۱۸۹۲، انتخاب شده است.

بیشتر از جهان