ادعای جبهه آزادی: در یک سال ۱۰۹ حمله علیه طالبان انجام دادیم

در گزارش یک‌ساله جبهه آزادی آمده است که فعالیت این جبهه متمرکز بر جنگ‌های مسلحانه علیه طالبان و مبارزات مدنی است

جبهه آزادی افغانستان روز سه‌شنبه ۹ اسفند (۲۸ فوریه) اعلام کرد که در طول یک سال، ۱۰۹ حمله علیه طالبان انجام داده‌ است.

این جبهه در حساب توییتر خود به مناسبت روز ملی سرباز نوشت که در جریان این عملیات‌ها ۳۶۱ عضو طالبان کشته و ۳۶۴ تن دیگر زخمی شده‌اند.

این جبهه با انتشار ویدیویی، بخش‌هایی از فعالیت‌های چریکی خود را نشان داد.

اما این جبهه در مورد میزان تلفات نیروهایش ابراز نظری نکرده است.

در گزارش یک‌ساله جبهه آزادی آمده است که فعالیت این جبهه متمرکز بر جنگ‌های مسلحانه علیه طالبان و مبارزات مدنی است و تلاش می‌شود که از وارد شدن تلفات به غیرنظامیان جلوگیری شود.

در این گزارش آمده است:‌ «چریک‌های جبهه آزادی در سال گذشته در ‍۱۸ ولایت حضور فعال داشتند و به اهداف مهمی در ولایت‌های/استان‌های کابل، پروان، تخار، بدخشان، قندهار، کاپیسا، بغلان، نورستان، هلمند، زابل، سرپل، لغمان و ننگرهار علیه طالبان حمله کردند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جبهه آزادی گفت که در نخستین سال فعالیتش تلاش کرده است تا در کنار تقویت ساختار سازمانی، ظرفیت نیروهایش در بخش‌های جنگی و اطلاعاتی را افزایش دهد تا دامنه نفوذ این نیروها گسترش پیدا کند.

در گزارش این جبهه آمده است: «در استراتژی عملیاتی جبهه برای سال آینده نیز انجام حمله‌ها و هدف‌گیری دقیق نقاط تجمع و قرارگاه‌های دشمن در سراسر کشور از برنامه‌های کلیدی مبارزان آزادی است.»

این جبهه ادعا می‌کند که حکومت افغانستان بر اساس یک معامله به طالبان تسلیم شده است و این اقدام باعث فروپاشیدن ساختار نیروهای دفاعی و امنیتی این کشور شده است.

این جبهه نوشت:‌ «گروه طالبان بلافاصله پس از اشغال ارگ و نهادهای حکومتی با آنکه در ظاهر عفو عمومی اعلان کردند، اما گرفتاری و آزار و اذیت نیروهای امنیتی پیشین را به‌صورت گسترده در سرتاسر کشور آغاز کردند.»

آخرین حمله نیروهای جبهه آزادی به تاریخ ۲۷ بهمن بر می‌گردد که یک پاسگاه نیروهای طالبان را در چهارراهی اسب‌ها در شهر کابل منفجر کردند. این جبهه ادعا کرده بود که در این حادثه یک طالب کشته و دو تن دیگر زخمی شده‌اند.

در ماه‌های اخیر، این جبهه حمله‌های خود به طالبان را افزایش داده است.

جبهه آزادی افغانستان به رهبری ژنرال یاسین ضیاء، رئیس ستاد پیشین افغانستان، راه‌اندازی شده است. هم‌زمان، جبهه مقاومت ملی به رهبری احمد مسعود، فرزند احمدشاه مسعود (قهرمان ملی افغانستان)، نیز مشغول فعالیت نظامی علیه طالبان است.

این دو جبهه حمله‌های متعددی علیه طالبان انجام داده‌اند و تاکنون، طالبان موفق به سرکوب فعالیت‌های مسلحانه این دو جبهه مخالف خود نشده‌اند.