پادشاه بریتانیا برای توافق با شاهزاده هری از اسقف اعظم کمک خواست

پس از مرگ ملکه هم از اسقف اعظم خواسته شده بود بین هری و ویلیام پادرمیانی کند

بر اساس گزارش‌ها، پادشاه بریتانیا از اسقف اعظم کانتربری کمک خواسته است تا از شاهزاده هری بخواهد در مراسم تاج‌گذاری او شرکت کند.

اما گویا پادشاه جدید بریتانیا با مخالفت پسر ارشدش، شاهزاده ویلیام، مواجه شده است که بر اساس گزارش‌ها می‌ترسد برادر قهرکرده‌اش در آن رویداد از هر فرصتی برای «شیرین‌کاری» استفاده کند.

به گزارش تلگراف، گویا پادشاه بر این باور است که خودداری دوک و دوشس ساسکس از شرکت در این مراسم تاج‌گذاری که چندی بعد در این سال برگزار می‌شود، بیش از حضورشان دردسرساز خواهد شد.

اسقف جاستین ولبی در سال ۲۰۱۸ مراسم رسمی ازدواج هری و مگان را اجرا کرد و به گزارش این روزنامه، «در این گرفتاری کاملا پشتیبان آن‌ها است». گویا این اسقف اعظم مرتب با این زوج تماس تلفنی دارد.

بر اساس گزارش‌ها، پادشاه مایل است با امتیازهایی که به هری و مگان امکان نشستن در جایگاهی ارشد در کلیسای وست‌مینیستر را می‌دهد، موافقت کند؛ ضمن اینکه می‌خواهد به این زوج اطمینان دهد می‌توانند القاب سلطنتی خود را حفظ کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هری در کتاب خاطرات خود با عنوان «اضافی»، که به پرفروش‌ترین کتاب غیرداستانی تاریخ چاپ تبدیل شد، خانواده خود و نهاد پادشاهی را به باد انتقاد گرفته است.

پیش از انتشار این گزارش‌ها، یک منبع آگاه در بی‌بی‌سی نیز گفته بود که پادشاه بریتانیا در حال مذاکره برای شرکت در مصاحبه‌ای تاریخی است؛ از جمله صحبت درباره زندگی خود و برنامه‌هایش به عنوان پادشاه.

بر اساس این گزارش که در میرر منتشر شد، گویا مقام‌های کاخ باکینگهام از خط‌ سیر احتمالی سوال‌ها به‌ویژه درباره موضوع‌های مربوط به هری و مگان نگران‌اند.

این منبع آگاه بی‌بی‌سی افزود آی‌تی‌وی هم برای مصاحبه با شاه تماس گرفته اما گفته می‌شود در پی مصاحبه پرسروصدای تام برادبی با هری در اوایل این ماه، انجام شدن آن در هاله‌ای از شک و تردید قرار گرفته است.

طبق گزارش دیگر روزنامه میل که روز یکشنبه منتشر شد، شاه مهیای آشتی کردن است تا هری و مگان بتوانند در تاج‌گذاری او شرکت کنند. یک منبع آگاه در دربار به این روزنامه گفت: «موضوع مهم این است که آیا در تاج‌گذاری شرکت می‌کنند یا خیر و اگر شرکت می‌کنند با چه شرط‌وشروطی. »

«گسستی در خانواده رخ داده است و طبق تمام شواهد، دارند به هری توصیه می‌کنند در این مرحله با هیچ‌چیز موافقت نکند و ماجرا را تا آخرین لحظه کش بدهد و همین سبب می‌شود مذاکره با او خیلی دشوار باشد.»

«اطرافیان هری روشن کرده‌اند اینکه فقط در تاج‌گذاری شرکت کند و رفتار خوبی داشته باشد و بعد عناوینش هم سلب شود، به کلی منتفی است.»

دربار پیش از این در سپتامبر پارسال، پس از مرگ ملکه الیزابت هم از این اسقف درخواست کرده بود بین ویلیام و هری پادرمیانی کند.

نه کاخ لمبت، اقامتگاه رسمی اسقف و نه کاخ باکینگهام در مورد این ادعاها اظهارنظری نکرده‌اند.

نمایندگان هری هم به درخواست‌های اظهارنظر در این باره پاسخی ندادند.

© The Independent

بیشتر از جهان