ادعاهای شاهزاده هری مشابه ادعاهای یک چهره مشهور درجه دو است

خاطرات دوک ساسکس حاوی ادعاهای حیرت‌انگیزی درباره رابطه‌اش با خاندان سلطنتی است

جاناتان دیمبلبی، زندگینامه‌نویس درباری، گفت که کتاب خاطرات لو رفته شاهزاده هری حاوی افشاگری‌هایی است که از «یک چهره مشهور درجه دو» می‌توان انتظار داشت.

از پنجم ژانویه که خودزندگینامه دوک ساسکس با عنوان «اضافی»(Spare) به قلم نویسنده‌ای در سایه، پنج روز پیش از تاریخ رسمی انتشارش، تصادفا در اسپانیا به فروش گذاشته شد، مطبوعات بریتانیا بی‌وقفه بخش‌هایی از آن را منتشر کرده‌اند.

این بخش‌ها حاوی چند حکایت و ادعای حیرت‌انگیز است؛ از جمله افشاگری در مورد اینکه شاهزاده هری وقتی در افغانستان در خدمت ارتش بود، ۲۵ نفر را کشته است، تجربه‌‌اش با مواد مخدر نظیر کوکایین و قارچ‌های سحرآمیز، و خبر این که در ازدواج ویلیام و کیت در سال ۲۰۱۱ آلت تناسلی‌اش دچار سرمازدگی شده بوده است.

پوشش خبری زنده ایندیپندنت از کتاب هری را می‌توانید از اینجا دنبال کنید.

دیمبلبی روز شنبه (۷ ژانویه) با حضور در برنامه «امروز» رادیو ۴ بی‌بی‌سی، گفت که از [خواندن] خاطرات هری «حیران» و «گیج» شده است، و دوک را «مردی بسیار مشکل‌دار» نامید.

او در ادامه گفت: «از قضا نگران اینم که همه از واژه «افشاگری» استفاده می‌کنند.»

این گوینده ۷۸ ساله گفت: «بله، واضح است که افشاگری‌هایی کرده در مورد چگونگی برقراری اولین رابطه جنسی‌اش‌، مصرف مواد مخدر، و اینکه حس می‌کند احتمالا چند نفر را از فراز [هلی‌کوپتر] آپاچی‌اش کشته است. اما بخشی از این‌ها جزو آن نوع افشاگری‌هایی‌اند که به نظرم آدم از یک چهره مشهور درجه دو انتظار دارد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دیمبلبی افزود، نکته «بسیار پراهمیت‌تر» این است که «ادعاها و گله‌گزاری‌های» هری، علیه خاندان سلطنتی است.

دیمبلبی گفت: «تاکید او بر این [است] که این روایت فعلا طرف خودش است زیرا تا به حال فقط یک طرف وجود داشته است. به نظرم می‌آید اصلا روایت طرف دیگر را نشنیده‌ام، چون طرف دیگر همیشه ساکت است.»

شاه چارلز پس از طلاق در مصاحبه مشهوری با دیمبلبی در سال ۱۹۹۴ در شبکه آی‌تی‌وی، افشا کرد که به دایانا وفادار نبوده است.

طبق گزارش‌ها، دوستی دیمبلبی با شاه جدید از زمان پخش آن مصاحبه در حدود ۳۰ سال پیش، برقرار باقی مانده است.

دیمبلبی در پاسخ به این پرسش که چارلز در مورد کتاب «Spare» چه احساسی دارد، گفت درباره این خاطرات با او صحبت نکرده است، اما به نظرش این کتاب باعث «رنجش شدید» او خواهد شد.

او گفت:«فقط می‌توانم بگویم خیلی رنجیده و بسیار سرخورده خواهد شد و تا به این قضیه پایان ندهد، از پا نمی‌نشیند... چون همانطور که با جلوس بی‌عیب‌و‌نقص خود به تخت سلطنت نشان داد، دغدغه آن را دارد که نقش خود را به مثابه رئیس مملکت ایفا کند، مملکتی که همه می‌دانیم در شرایط بسیار دشواری قرار دارد.»

نویسنده زندگی‌نامه چارلز به مشعل حسین، مجری برنامه «امروز»، گفت که «خیلی تعجب» خواهد کرد اگر هری به مراسم تاجگذاری پدرش در ماه مه دعوت نشود، چون این کار «باعث شعله‌ورتر شدن آتش می‌شود».

هری در مصاحبه با تام بردبی در برنامه تبلیغ کتاب خاطراتش در شبکه «آی‌تی‌وی»، حاضر نشد در مورد حضور در مراسم تاجگذاری قولی بدهد.

این مصاحبه در ساعت ۹ یکشنبه (۸ ژانویه) از تلویزیون پخش شد.

© The Independent

بیشتر از زندگی