قطع امید خانواده سلطنتی؛ «یک فرقه روان‌درمانی هری را ربوده است»

فاش شد: منابعی [آگاه] می‌گویند آشتی «غیرممکن» است، چون چارلز، کامیلا و ویلیام می‌ترسند هرچیزی که به ساسکس‌ها می‌گویند علنی شود

کاخ باکینگهام دربرابر انبوهی از اتهام‌های شاهزاده هری در [کتاب] خاطراتش، به نام «اضافی»، سکوت کرده است - AFP

ایندیپندنت پی برده است که آشتی با شاهزاده هری «غیرممکن» است چون پادشاه، ملکه همسر و شاهزاده ویلیام می‌ترسند تمام حرف‌هایشان علنی شود.

یک منبع [آگاه] نزدیک به خانواده سلطنتی گفت که پادشاه، کامیلا و ویلیام معتقدند حالا که «یک فرقه روان‌درمانی و مگان دوک ساسکس را ربوده‌اند»، این وضعیت بی‌تغییر خواهد ماند.

این منبع [آگاه] گفت: «آن‌ها گرفتار شده‌اند. واقعا نمی‌توانند معاشرت کنند، چون هرچیزی که می‌گویند رسانه‌ای می‌شود.» گفت‌وگو یا نامه نوشتن غیرممکن است، چون این خطر وجود دارد که هری هر حرفی را احتمالا برای منافع تجاری، عمومی کند.

«اعتماد به طور کل از بین رفته است.»

کاخ باکینگهام در برابر انبوهی از اتهام‌های شاهزاده هری در [کتاب] خاطراتش، به نام «اضافی»، و گفت‌وگوهای تلویزیونی متعدد سکوت کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هری با اینکه ادعا کرده برادرش به او حمله کرده، و ملکه همسر را «شرور» توصیف می‌کند، اصرار کرده است که ارتباط با خانواده‌اش را دوست دارد.

هری به تام بردبی، مجری شبکه آی‌تی‌وی (ITV)، گفت: «دوست دارم پدرم را پس بگیرم، دوست دارم برادرم را برگردانم.» و افزود: «این آشتی ... اثری ادامه‌دار بر سراسر جهان خواهد گذاشت. شاید بلندپروازانه باشد، شاید ساده‌لوحانه باشد، هرچه. اما این احساس واقعی من است.»

دوک و دوشس ساسکس همچنین اعلام کرده‌اند که دوست دارند جلسه آشتی شبیه به جلسه‌ای که بانو سوزان هوسی، دستیار کاخ، برای نگوسی فولانی، رئیس سازمان خیریه، برگزار کرد، داشته باشند. اما چنین برداشت شده است که پادشاه مصمم است که هیچگونه عذرخواهی از ساسکس‌ها به عمل نیاید.  

این منبع [آگاه] سلطنتی گفت: «آن‌ها عذرخواهی نمی‌کنند، چون روایت هری از اتفاق‌ها را معتبر نمی‌دانند.»

این منبع [آگاه] همچنین رفتن هری به کالیفرنیا و جداشدن از باقی اعضای خانواده را به پیوستن به یک فرقه تشبیه کرد – مقایسه‌ای که احتمالا جنجال‌برانگیز است.

«یک فرقه روان‌درمانی و مگان او را ربوده‌اند. بازگشت او در چنین شرایطی امکان‌پذیر نیست.»

روز دوشنبه پیش، امید اسکوبی، زندگینامه‌نویس غیررسمی هری و مگان، پیش‌بینی کرد که این زوج تا «پایان سال جاری» از گفت‌وگو درباره موضوعات شخصی «به نوعی اجتناب خواهند کرد»، و اذعان داشت که هرگونه آشتی «بعد از مطالبی... که در این کتاب گفته شده بسیار دشوار» است.

این کتاب علاوه بر اینکه می‌گوید شاهزاده هری در نوجوانی مواد مخدر مصرف کرده و در یک میخانه برای اولین بار رابطه جنسی داشته، مشاجره‌های تند با برادرش، شاهزاده ویلیام، رفتار سرد خانواده سلطنتی و کاخ با مگان را که به مطبوعات درز می‌کند، بازگو می‌کند.

هری روز دوشنبه در گفت‌وگو با سی‌بی‌اس (CBS)، در بازیابی تصویر کامیلا بعد از مرگ دایانا او را «شرور» و «خطرناک» توصیف کرد.

او گفت: «من او را به چشم یک نامادری پلید نمی‌بینم. او را کسی می‌بینم که با این نهاد ازدواج کرده و هرکاری توانسته انجام داده تا شهرت و وجهه خودش را به خاطر خودش بهبود ببخشد.»

هری در کتابش نوشت که ویلیام از او خواسته بود در یکی از جلساتی که با روانشناس دارد شرکت کند، چون نگران این بود که هری را «شستشوی مغزی» داده باشند.

شاهزاده جوانتر نوشت: «راهبرد او واضح بود: حال من خوب نبود، بنابراین عقلم هم کار نمی‌کرد، و به همین دلیل، رفتارم مشکوک بود.»

با این حال، او پیش‌تر تصدیق کرد که ویلیام تشویقش کرد برای سلامت روانش کمک بگیرد و درباره این موضوع به پادکست برایونی گوردون گفت: «برادرم، که دوستش دارم، پشتیبان بزرگی برایم بود. مدام می‌گفت: «این درست نیست، این طبیعی نیست، باید درباره این چیزها [با کسی] حرف بزنی. این اشکالی ندارد.»»

هری همچنین به کمک جان آمارال، «متخصص انرژی» کالیفرنیایی، اشاره کرد که به روش «بجنگ یا بگریز» کار می‌کند.

از دوک و دوشس ساسکس دعوت شده تا به این سخنان پاسخ دهند. سخنگوی کاخ باکینگهام از اظهارنظر خودداری کرد.  

© The Independent

بیشتر از زندگی