فلای‌ناس بزرگ‌ترین خط هوایی ارزان‌قیمت خاورمیانه می‌شود

این شرکت هواپیمایی سعودی در نظر دارد در فهرست پنج خط مسافربری مقرون‌به‌صرفه جهان قرار بگیرد

فلای‌ناس در سال ۲۰۲۲، شمار مسافرانش را با ۹۱ درصد افزایش به ۸.۷ میلیون نفر رساند‌ـ KHALED DESOUKI / AFP

شرکت هواپیمایی فلای‌ناس عربستان سعودی اعلام کرد هیئت مدیره این شرکت موافقت کرده است در دو کشور دیگر دفاتر محلی باز کنند. این اقدام در راستای طرح فلای‌ناس برای تبدیل به بزرگ‌ترین خط هوایی ارزان‌قیمت خاورمیانه و یکی از پنج خط هوایی بزرگ مقرون‌به‌صرفه در جهان است.

به گزارش بلومبرگ، دفتر اصلی فلای‌ناس در ریاض قرار دارد و این شرکت در تلاش است مجوزهای لازم برای فعالیت در دو کشور دیگر را بگیرد و دامنه فعالیت‌هایش را گسترش دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

عربستان سعودی در چارچوب کاهش وابستگی اقتصاد به نفت و تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین مقصدهای گردشگری جهان تا سال ۲۰۳۰، سرمایه‌گذاری در صنعت هواپیمایی این کشور را افزایش داده است.

این طرح تاسیس یک فرودگاه جدید در ریاض و یک شرکت هواپیمایی جدید را نیز شامل می‌شود، که هر دو متعلق به صندوق ثروت ملی عربستان سعودی‌ است.

شرکت فلای‌ناس نیز در راستای این طرح در نظر دارد تعداد هواپیماهایی را که سفارش داده است به ۲۵۰ فروند افزایش دهد. این شرکت پیش‌تر اعلام کرده بود قصد دارد هواپیماهای پهن‌پیکر مانند بویینگ ۷۸۷ و ایرباس ای‌۳۵۰ را به ناوگان هوایی‌اش اضافه کند.

فلای‌ناس فعالیتش را در سال ۲۰۰۷ و با نام ناس‌ایر آغاز کرد، و بخشی از آن به شرکت سرمایه‌گذاری کینگدم هولدینگ تعلق دارد. مالک این شرکت شاهزاده ولید بن طلال، میلیاردر سعودی، است.

فلای‌ناس در سال ۲۰۲۲، شمار مسافرانش را با ۹۱ درصد افزایش به ۸.۷ میلیون نفر و تعداد پروازهایش را با ۴۵ درصد رشد، به ۶۶ هزار پرواز رساند.

بیشتر از جهان