تداوم بازداشت وریا غفوری؛ فولاد بازی با پرسپولیس را لغو کرد

پس از بازداشت غفوری، سرمربی و بازیکنان فولاد خواستار آزادی فوری او شدند و تمرین‌های فولاد خوزستان در دو روز گذشته برگزار نشد

تیم فوتبال فولاد خوزستان که در اردویی تدارکاتی در تهران به‌ سر می‌برد و طبق برنامه‌ای از پیش تعیین‌شده قرار بود روز یکشنبه، ۶ آذر، در دیداری دوستانه به مصاف پرسپولیس برود، این بازی را به دلیل بازداشت وریا غفوری لغو کرد. 

بعد از آنکه نیروهای سرکوبگر جمهوری اسلامی وریا غفوری بازیکن تیم فولاد خوزستان را روز پنجشنبه، ۳ آذر، بازداشت کردند جواد نکونام، سرمربی، و بازیکنان فولاد خواستار آزادی فوری او شدند و تمرین‌های فولاد خوزستان در دو روز گذشته برگزار نشد.

وریا غفوری، بازیکن سابق استقلال و تیم ملی ایران، در سال‌های گذشته همواره انتقادهای خود را از مسئولان جمهوری اسلامی با صراحت بیان کرده است. او در مصاحبه‌ای گفت که هر وقت پای مسائل اجتماعی و مردم به میان می‌آید، دیگر فوتبال برایش اولویت ندارد.

همین موضوع باعث شد مصطفی آجرلو، مدیرعامل وقت باشگاه استقلال، او را اخراج کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یکی از مهم‌ترین و معروف‌ترین اقدامات وریا غفوری حمایت از سحر خدایاری، ملقب به دخترآبی بود. این دختر جوان که از هواداران باشگاه استقلال بود در اعتراض به دستگیری و محکومیت خود به زندان بابت تلاش برای ورود به ورزشگاه و تماشای بازی استقلال در لیگ قهرمانان آسیا، اقدام به خودسوزی کرد و در ۱۸ شهریور ۱۳۹۸ درگذشت.

بازیکنان تیم فوتبال استقلال تهران، با پیشنهاد و پیگیری کاپیتان خود، وریا غفوری، در تاریخ ۲۴ شهریور ۱۳۹۸، پیش از بازی مقابل مسجدسلیمان، با تی‌شرت‌های سیاه و با عنوان دختر آبی وارد میدان مسابقه شدند. این اقدام واکنش‌ها و حمایت‌های گسترده‌ای را در پی داشت.

وریا غفوری، از ابتدای خیزش انقلابی مردم علیه جمهوری اسلامی، بارها به حمایت از مردم پرداخته و مواضعی صریح علیه سرکوب و کشتار جمهوری اسلامی گرفته است.

غفوری در آخرین پست اینستاگرامی خود و در واکنش به کشتار گسترده مردم در کردستان نوشت: « اگر به کشتار مردم، بی‌تفاوتی، ایرانی که هیچ، انسان هم نیستی. تمام اقوام، خود ایران هستند. مردم را نکشید!»