از وریا تا عارف و دیگران، لیگ برتر تحت تاثیر انتقادهای بازیکنان

کاپیتان پیشین استقلال سردار آجرلو را ترسو خواند

فوتبال ایران تحت تاثیر اعتراض‌های سراسری مردم است. از وریا غفوری که ساکت نماند و سرانجام موضع خود را درباره سردار آجرلو، مدیرعامل استقلال اعلام کرد، تا حذف عارف غلامی به دلیل حمایت از مردم و بازیکنان دیگری که واکنش‌هایی داشتند.

وریا غفوری سرانجام درباره کنار گذاشته شدن از استقلال واکنش نشان داد و سردار مصطفی آجرلو، مدیرعامل باشگاه را به ترسویی و بی‌معرفتی متهم کرد. جمعه شب غفوری برای اولین بار بعد از ترک استقلال با پیراهن فولاد مقابل تیم سابقش ایستاد.

مدافع پیشین تیم ملی پیش از این درباره ماجرای جدایی‌اش صحبت نکرده بود، ولی در پایان این بازی به خبرنگاران گفت: «این آقای مدیرعامل با بی‌معرفتی کامل ما را کنار گذاشت و جالب بود که یک خط توضیح نداد. مثل یک آدم ترسو قایم شد و چیزی نگفت. نشان داد که به ریش نیست، به ریشه است. آدم باید انسان باشد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وریا یکی از بازیکنانی است که در سال‌های گذشته همواره به حوادث سیاسی و اجتماعی واکنش نشان داده است و پیش‌بینی می‌شد که این کنشگری به قیمت جدایی‌اش از استقلال تمام خواهد شد. او در پایان فصل اعلام کرد که منتظر پیشنهاد تمدید است، ولی باشگاه استقلال واکنشی به مصاحبه کاپیتانش نشان نداد تا او به فولاد بپیوندد.

نام آجرلو یک روز قبل از بازی با فولاد هم به خاطر کنار گذاشته شدن عارف غلامی از فهرست استقلال در رسانه‌ها مطرح شد. او مدافع ثابت تیمش را به دلیل همبستگی با اعتراض‌های سراسری مردم از حضور در تمرین استقلال و بازی با فولاد منع کرد. غلامی یکی از معدود بازیکنانی بود که پیش از بازی با فولاد در تمام بازی‌های این فصل تیمش به میدان رفته بود.

آرش رضاوند، هافبک استقلال یکی از بازیکنانی بود که در پایان بازی نسبت به حذف عجیب هم‌تیمی‌اش واکنش نشان داد و گفت: «جای عارف خالی بود و انشاالله در بازی‌های بعد کنار ما خواهد بود.»

غلامی یکی از بازیکنانی است که درباره اعتراض‌های سراسری در شبکه‌های اجتماعی واکنش نشان داده بود. استقلال در قرارداد بازیکنانش بندی را گنجانده است مبنی بر اینکه فعالیت آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی نباید آسیبی به باشگاه برساند و تصمیم آجرلو با استناد به این بند بوده است. قرار است غلامی در هفته جاری برای ادای توضیح در کمیته انضباطی باشگاه حاضر شود و هنوز مشخص نیست که غیبتش از تمرین‌ها و ترکیب استقلال تا چه زمانی ادامه خواهد داشت.

لیگ برتر فوتبال ایران تحت تاثیر اعتراض‌های سراسری روزهای اخیر قرار دارد و بازیکنان زیادی در هفته هشتم با دستبند مشکی به زمین رفتند. رامین رضاییان، مدافع ملی‌پوش سپاهان بعد از تساوی تیمش مقابل پرسپولیس در پاسخ به سوال‌های خبرنگاران درباره بازی گفت: «الان حرفی نمی‌زنم. من روزی صحبت می‌کنم که حال مردم و هموطنانم خوب باشد‌. وقتی حالمان خوب باشد می‌توانیم صحبت کنیم. خواهش می‌کنم که بیشتر به فکر مردم باشید؛ تنها حرفم همین است.»

سهیل مهدی، رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ هم جمعه خبر داد که با تصمیم نهادهای نظارتی رقابت‌های لیگ فعلا بدون تماشاگر برگزار می‌شود.

 

بیشتر از فوتبال