دونالد ترامپ برای راه‌اندازی کارزار ورود به کاخ سفید آماده می‌شود

دستیاران ترامپ از او خواسته بودند که تا پایان انتخابات میان‌دوره‌ای برای اعلام برنامه‌هایش صبر کند

تاکنون تنها یک رئیس‌جمهوری در تاریخ ایالات متحده برای دو دوره غیرمتوالی انتخاب شده است -JOE RAEDLE / AFP

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، در حال آماده‌سازی سومین کارزار انتخاباتی خود برای ورود به کاخ سفید است. او به دنبال آن است که از نشانه‌های ناامیدکننده انتخابات میان‌دوره‌ای عبور کند.

به گزارش آسوشیتدپرس، ترامپ امیدوار بود که از پیروزی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات هفته گذشته به‌عنوان سکوی پرشی برای نامزدی در انتخابات ۲۰۲۴ استفاده کند. او اکنون با نتایج ناامیدکننده‌ای روبرو شده است که برای جمهوری‌خواهان به دست آمد و باعث شد دموکرات‌ها کنترل سنا را حفظ کنند.

دونالد ترامپ روز دوشنبه در رسانه اجتماعی خودش نوشت: «امیدوارم فردا یکی از مهم‌ترین روزهای تاریخ کشورمان باشد!» اینطور پیش‌بینی می‌شود که رئیس‌جمهوری سابق آمریکا سه‌شنبه ساعت ۹ شب به وقت شرقی در باشگاه مارالاگو طی مراسمی، خبر آغاز کارزار انتخاباتی خودش برای دور بعدی ورود به کاخ سفید را اعلام کند.

تاکنون تنها یک رئیس‌جمهوری در تاریخ ایالات متحده برای دو دوره غیرمتوالی انتخاب شده است: گروور کلیولند در سال‌های ۱۸۸۴ و ۱۸۹۲. مبارزات انتخاباتی یک اتفاق مهم و چالشی برای روسای‌ جمهوری سابق در آمریکا محسوب می‌شود. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ترامپ همچنین با یک سری تحقیقات قضایی مواجه شده، از جمله تحقیق‌های وزارت دادگستری در مورد صدها سند با علامت‌های طبقه‌بندی‌شده که در اقامتگاه ترامپ به نام مارالاگو کشف شده است.

دستیاران و متحدان ترامپ از او خواسته بودند که تا پایان انتخابات میان‌دوره‌ای - و سپس تا انتخابات دور دوم مجلس سنا در جورجیا در شش دسامبر - برای اعلام برنامه‌های خود صبر کند. با این حال، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا که مشتاق بازگشت به کانون توجه است، ممکن است برنامه‌های خود را زودتر از زمان مورد انتظار اعلام کند.

ترامپ همچنین امیدوار است که فهرست بلندبالایی از رقبای بالقوه خود از جمله ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا، را کنار بگذارد. تلاش ترامپ در حالی است که اکنون از طرف بسیاری از جمهوری‌خواهان،‌ د‌یسانتیس به‌عنوان گزینه نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری در نظر گرفته می‌شود. تنها در ایالت یوتا، ۸۶ قانونگذار جمهوری‌خواه روز دوشنبه با ارسال یک بیانیه خبری، از د‌یسانتیس خواستند که نامزد انتخابات شود، موضوعی که نشان‌دهنده نارضایتی از عملکرد ترامپ است. دسانتیس تایید نکرده است که آیا قصد دارد نامزد ریاست‌جمهوری شود یا خیر.

در میشیگان نیز، پل کوردز، رئیس ستاد حزب جمهوری‌خواه، بیانیه‌ای چهار صفحه‌ای نوشت که در آن از نامزدهای مورد حمایت ترامپ انتقاد کرد. او نوشت: «ترامپ در میان مردم محبوب بود، اما چالش‌هایی را در جریان انتخابات ایجاد کرد. عملکرد او به‌ویژه بر رای مستقل‌ها و زنان در انتخابات میان‌دوره‌ای تاثیر گذاشت.»

روز یکشنبه، لارا ترامپ، عروس ترامپ و مجری شبکه خبری فاکس، گفت که دیسانتیس باید برای نامزدی ریاست‌جمهوری تا سال ۲۰۲۸ صبر کند. او همچنین افزود: «دیسانتیس جوان است و در آینده کلی فرصت دارد که نامزد ریاست‌جمهوری شود. من فکر می‌کنم او آنقدر باهوش است که بداند در سال ۲۰۲۸ حزب جمهوری‌خواه بسیار قدرتمندتر از او حمایت می‌کند تا در سال ۲۰۲۴.»

بیشتر از جهان