ترامپ شاید خیلی زود کارزار ریاست‌جمهوری خود را اعلام کند

پیش‌تر گفته می‌شد که دونالد ترامپ در روز ۱۴ نوامبر یعنی شش روز پس از انتخابات میان‌دوره‌ای کارزار خود را آغاز می‌کند

دونالد ترامپ چند ماه پیش در گفتگو با مجله «نیویورک» تاکید کرده بود: «من تصمیم را از قبل گرفته‌ام»-JOE RAEDLE / Getty Images via AFP

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، شاید به‌زودی اعلام کند که برای سومین بار نامزد ریاست‌جمهوری می‌شود. پیش‌تر گفته می‌شد که دونالد ترامپ در روز ۱۴ نوامبر یعنی شش روز پس از انتخابات میان‌دوره‌ای کارزار خود را آغاز می‌کند. حالا اما گزارش‌ها حاکی از آن است که ترامپ شاید شب قبل از انتخابات میان‌دوره‌ای، کارزار خود را آغاز کند. برخی منابع به «سی‌ان‌ان» گفتند، ترامپ دوشنبه شب به وقت شرق آمریکا کارزار خود را رسما آغاز می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ترامپ قرار است روز دوشنبه در گردهمایی جی دی ونس، نامزد مجلس سنا از ایالت اوهایو، حضور پیدا کند و شاید در همان‌جا اعلام کاندیداتوری کند. به این ترتیب رئیس‌جمهور سابق از شبی که به احتمال قوی می‌رود تا شب پیروزی جمهوری‌خواهان باشد برای جلب توجه‌ها به خود استفاده خواهد کرد.

این‌که ترامپ قرار است دوباره نامزد ریاست‌جمهوری شود تقریبا قطعی است و تنها زمان آغاز رسمی کارزار است که هنوز معلوم نیست. دونالد ترامپ چند ماه پیش در گفتگو با مجله «نیویورک» تاکید کرده بود: «من تصمیم را از قبل گرفته‌ام.»

جدی‌ترین رقیب احتمالی ترامپ در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه، ران ده سانتیس، فرماندار کنونی فلوریدا، است. ده سانتیس به احتمال قوی سه‌شنبه شب بار دیگر به فرمانداری فلوریدا انتخاب می‌شود. ترامپ شاید بخواهد با آغاز کارزار یک روز پیش از این پیروزی نگذارد توجه‌ها زیادی به این رقیب جلوه شود. ترامپ در چند روز گذشته انتقادهای زیادی از او کرده است.

رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در حالی به سوی بازگشت به کاخ سفید گام برمی‌دارد که رقبا می‌کوشند او را متهم حمله ششم ژانویه به کنگره آمریکا جلوه دهند و ماجرای یورش اف‌ب‌ی‌آی به اقامتگاه ترامپ در فلوریدا در جستجوی اسناد را همچنان در کانون توجه نگاه‌دارند. مریک گارلند، وزیر دادگستری دولت بایدن، می‌تواند در این زمینه در روزهای آینده اتهام رسمی را متوجه ترامپ کند. در صورتی که دونالد ترامپ کارزار انتخاباتی‌اش را خیلی زود اعلام کند، وارد شدن اتهام به او می‌تواند به منزله دخالت در روند انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ باشد.  برخی معتقدند دونالد ترامپ هنگام تصمیم‌گیری برای اعلام کارزار انتخاباتی این موضوعات را نیز مورد توجه خواهد داشت.

بیشتر از جهان