دونالد ترامپ روز سه‌شنبه چه خبری را اعلام می‌کند؟

«رئیس‌جمهوری ترامپ روز سه‌شنبه اعلام می‌کند که نامزد ریاست‌جمهوری می‌شود. این یک اعلامیه بسیار حرفه‌ای و از روی احتیاط خواهد بود»

رامپ قرار است این خبر را ساعت ۹ شب سه‌شنبه به وقت شرق [ایالات متحده] از املاک خود در مارالاگو فلوریدا اعلام کند - AFP

دونالد ترامپ با نادیده گرفتن نگرانی‌های فزاینده جمهوری‌خواهان مبنی بر اینکه نامزدی زودهنگام برای ریاست‌جمهوری نتیجه عکس دارد، گفت که روز سه‌شنبه «خبر ویژه‌ای» خواهد داشت.

جیسون میلر، مشاور قدیمی ترامپ، روز جمعه، به استفان بنن، استراتژیست ارشد سابق کاخ سفید، گفت که با ترامپ صحبت کرده است و «البته» که او قصد دارد نامزد ریاست‌جمهوری شود و اضافه کرد که ترامپ برای انتخابات ۲۰۲۴ «مشتاق» است. ترامپ قرار است این خبر را ساعت ۹ شب سه‌شنبه به وقت شرق [ایالات متحده] از املاک خود در مارالاگو فلوریدا اعلام کند.

وینسوم ارل سیرز، معاون فرماندار ویرجینیا، اشاره کرد که ترامپ برای حزب «دردسر» زیادی درست کرده است و رای‌دهندگان می‌خواهند از جنبش ماگا [Make America Great Again-MAGA/عظمت را به آمریکا بازگردانیم] خارج شوند.

کایلی مک‌انانی، سخنگوی سابق کاخ سفید، و کریس سونونو، فرماندار نیوهمپشایر، نیز همین نکته را تکرار کردند و از ترامپ خواستند تا زمان برگزاری دور دوم [انتخابات] مجلس سنا جورجیا صبر کند. جمهوری‌خواهان سنا را از دست داده‌اند و انتظار می‌رود با محقق نشدن پیش‌بینی موج قرمز در انتخابات میان‌دوره‌ای، مجلس نمایندگان را هم با اختلافی اندک تصاحب کنند.

تمام چیزهایی که می‌دانیم ترامپ قصد دارد اعلام کند، از این قرار است:

ترامپ چه چیزی را اعلام می‌کند؟

میلر روز جمعه گفت: «رئیس‌جمهوری ترامپ روز سه‌شنبه اعلام می‌کند که نامزد ریاست‌جمهوری می‌شود. این یک اعلامیه بسیار حرفه‌ای و از روی احتیاط خواهد بود.»

این مشاور گفت که «تمام جزئیات پوشش داده شده است» و انتظار می‌رود یک هزار نفر در این برنامه شرکت کنند. او به این نکته نیز اشاره کرد که «اکنون ۲۵۰ دوربین درخواست دسترسی کرده‌اند».

میلر ادامه داد: «آن‌ها دارند رایزر [کانال‌های عمودی] اضافی‌ می‌سازند تا خیالشان از بابت جمعیت زیاد راحت باشد. برای همین مردم حیران‌اند؛ «اوه، چه سریع!» این بچه‌ها حرفه‌ای‌اند، حسابی آماده‌اند. به شخصه همین امروز صبح فهرست کارها را با آن‌ها مرور کردم. همه‌چیز خوب پیش می‌رود.»

جیسون میلر می‌گوید ترامپ قصد دارد روز سه‌شنبه ۱۵ نوامبر کارزار ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ خود را اعلام کند.  

پیش‌تر در این هفته، میلر در نیوزمکس از ترامپ خواست اعلام این خبر را تا پایان دور دوم رقابت در جورجیا به تعویق بیندازد.

پروژه پاسخگویی جمهوری‌خواهان

۱۱ نوامبر ۲۰۲۲

انتظار می‌رود ترامپ «خبر ویژه» خود را چه ساعتی اعلام کند؟

مراسم رئیس‌جمهوری سابق آمریکا سه‌شنبه ساعت ۹ شب به وقت شرقی در باشگاه مارالاگو برگزار می‌شود.

این خبر از کجا پخش می‌شود؟

به گفته میلر، بیش از ۲۵۰ دوربین برای دسترسی به این رویداد درخواست داده‌اند؛ این یعنی احتمالا شبکه‌های ملی آن را پخش خواهند کرد.

شبکه کابلی سی-اسپن (C-SPAN) که اقدام‌های مهم دولت فدرال را از تلویزیون پخش می‌کند، قبلا یک لینک پخش آنلاین برای این رویداد در اینجا ایجاد کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ایندیپندنت سخنان ترامپ را به صورت زنده در فیس‌بوک و توییتر پخش می‌کند.

چرا جمهوری‌خواهان از ترامپ می‌خواهند انتشار این خبر را به تعویق بیندازد؟

ظاهرا رهبران جمهوری‌خواه از ترامپ خواسته‌اند انتشار خبر خود را دست‌کم تا زمانی که دور دوم انتخابات سنا جورجیا بین رافائل وارناک و هرشل واکر جمهوری‌خواه برگزار می‌شود، به تعویق بیندازد.

دور دوم انتخابات ۶ دسامبر برگزار می‌شود.

سونونو در مصاحبه‌ای رادیویی، آشکارا از استرتژی ترامپ انتقاد کرد.

او روز جمعه به د هیل (The Hill) گفت: «او احتمالا فرصت [هرشل] واکر برای پیروزی در جورجیا در دور دوم را از بین می‌برد. به نظرم رئیس‌جمهوری سابق آمریکا متوجه نیست که با این اعلام... قرار نیست کسی را از دور رقابت خارج کند.»

مک‌انانی نیز هفته گذشته در برنامه «بیش از تعداد» (Outnumbered) نگرانی خود را در مورد خبر احتمالی ریاست‌جمهوری ابراز کرد.

مهم‌ترین رقیب ترامپ در انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان چه کسی است؟

ترامپ از اینکه ران دسانتیس، که برای دومین بار به کرسی فرماندارای فلوریدا تکیه زد، با خنثی نکردن گمانه‌زنی‌ها درباره نامزدی احتمالی‌اش برای ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ دارد «طفره می‌رود»، ابراز نگرانی کرده است.

ترامپ روز پنجشنبه با انتشار بیانیه‌ای آشفته در سوشال تروت، به آتش‌افروزی متهم شد. او در ادعایی بی‌پایه و اساس اعلام کرد او کارزار انتخاباتی سال ۲۰۱۸ دسانتیس را نجات داده و اخیرا برای تضمین پیروزی دسانتیس در شهرستان‌های مهمی که ظاهرا در انتخابات تقلب می‌شد، اف‌بی‌آی را به آنجا فرستاده است.

روز یکشنبه، لارا ترامپ، عروس ترامپ و مجری شبکه خبری فاکس، گفت که دسانتیس باید برای نامزدی ریاست‌جمهوری، تا سال ۲۰۲۸ صبر کند.

ترامپ به اسکای نیوز استرالیا گفت: «به نظر من ران دسانتیس بسیار باهوش است.»

«ببینید، او جوان است. در آینده کلی فرصت دارد... تا نامزد ریاست‌جمهوری شود.»

«فکر می‌کنم آنقدر باهوش است که بداند از کل حمایت این حزب، جنبش «اول آمریکا» و «ماگا»، برخوردار است، این اسمش را هرچیزی می‌خواهید بگذارید، احتمالا در سال ۲۰۲۸ بسیار قدرتمندتر از او حمایت می‌کند تا در سال ۲۰۲۴.»

پوشش فزاینده رسانه‌ها و گزارش‌های رهبران جمهوری‌خواه، دسانتیس را یکی از برجسته‌ترین چهره‌های این حزب و نامزدی قوی برای انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان می‌داند.  

دسانتیس تایید نکرده است که آیا قصد دارد نامزد ریاست‌جمهوری شود یا خیر.

© The Independent

بیشتر از جهان