«طوفان صدا»؛ خوانندگان مشهور در جشنواره موسیقی ریاض روی صحنه می‌روند

این رویداد فرهنگی و هنری در سال ۲۰۲۱، بیش از ۷۳۰ هزار شرکت‌کننده داشت

یکی از نکات مهم رویداد موسیقی اخیر ریاض این است که دی‌جی‌های زن سعودی نیز روی صحنه می‌روند- Fayez Nureldine / AFP

جشنواره موسیقی سه‌روزه ریاض از اول تا سوم دسامبر ۲۰۲۲ در پایتخت عربستان سعودی برگزار می‌شود.

به گزارش العربیه انگلیسی، این جشنواره که «طوفان صدا» (SOUNDSTORM) نامیده شده است،‌ «پرسروصداترین جشنواره موسیقی در منطقه» شناخته می‌شود.

به گفته مسئولان برگزاری این رویداد،‌ سال ۲۰۲۱ بیش از ۷۳۰ هزار شرکت‌کننده در برنامه‌های مختلف جشنواره طوفان صدا شرکت کردند. پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۲۲ نیز حدود ۴۰۰ هزار شرکت‌کننده در این رویداد شاخص حضور پیدا کنند.

این جشنواره هنری میزبان بسیاری از نام‌های شناخته‌شده در عرصه موسیقی خواهد بود که بسیاری از آن‌ها برای اولین بار در عربستان سعودی روی صحنه می‌روند؛ چهره‌هایی مانند پست مالون، برونو مارس و دی‌جی خالد از جمله برخی از بزرگ‌ترین هنرمندان جهان‌اند که قرار است در ریاض کنسرت داشته باشند.

آهنگسازان، دی‌جی‌ها و خواننده‌های بین‌المللی دیگر مانند مارشملو، کارل کاکس، سولومون، دی‌جی اسنیک و دیوید گوتا نیز در «طوفان صدا» اجرا خواهند داشت. همچنین انتظار می‌رود دی‌جی زد و هاردول هم در این جشنواره موسیقی که در حومه ریاض و در منطقه‌ای به نام بانبان برگزار می‌شود، برنامه اجرا کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یکی از نکات مهم رویداد موسیقی اخیر ریاض این است که دی‌جی‌های زن سعودی نیز روی صحنه می‌روند. چهره‌هایی چون درار (Dorar)، دیش دش (Dish Dash)، دی‌جی کاسمیکت (DJ Cosmicat)، بیردپرسن (Biirdperson)، کایان (Kayan)، سولسکین (Solskin)، وینیل‌مود (Vinylmode) و ستاره‌ای به نام دی‌جی اصیل (DJ Aseel) از جمله زنان هنرمندی‌اند که برای علاقه‌مندانشان موسیقی اجرا خواهند کرد.

زنان دی‌جی در عربستان سعودی مظهر دو اصلاح اساسی در این کشورند که شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، از آن‌ها حمایت می‌کند: ایجاد فرصت‌های جدید برای زنان و گسترش فعالیت‌های سرگرمی به‌ویژه موسیقی. با چنین حمایت‌هایی، این روزها برای زنان دی‌جی در عربستان سعودی، موسیقی صرفا سرگرمی نیست؛ بلکه با برگزاری کنسرت‌ها و حضور در مراسم مختلف، از این طریق درآمد هم کسب می‌کنند.

افزون بر این چهره‌ها، هنرمندان جهانی که آثار پرفروشی داشته‌اند از جمله دیمیتری وگاس و لایک مایک، مایکل کیوانوکا، تیستو و همچنین استیو آئوکی در این رویداد باشکوه حضور خواهند داشت. هنرمندانی مانند چت فیکر (Chet Faker) و اف‌کی‌جی (FKJ) نیز با حضور در طوفان صدا، سبک‌های جدیدی از موسیقی را اجرا می‌کنند که پیش‌تر در جشنواره موسیقی ریاض ارائه نشده است.

طلال البهیتی، مدیر ارشد اجرایی این جشنواره، با اشاره به استقبال هنرمندان از حضور در ریاض گفت: «صحنه موسیقی عربستان سعودی در دو دهه گذشته پشت درهای بسته شکوفا شد. حالا با برگزاری دوره‌های جدید این رویداد، درها را به روی هنرمندان بیشتری باز می‌کنیم.»

برگزارکنندگان این رویداد همچنین از فراهم بودن سایر امکانات از جمله رستوران‌هایی با تنوع غذایی برای مخاطبان و امکانات سرگرمی و رفاهی در محل برگزاری کنسرت‌ها خبر دادند.

بیشتر از فرهنگ و هنر