«فراتر از تصور»: بازگشت جشنواره موسم ریاض

دومین دوره جشنواره «موسم ریاض» در سال ۲۰۲۱میزبان ۱۵ میلیون بازدیدکننده از ۱۲۵ کشور جهان بود

سومین جشنواره تفریحی فرهنگی «موسم ریاض» با بیش از هشت هزار و ۵۰۰ فعالیت، از ۲۱ اکتبر ۲۰۲۲ و با شعار «فراتر از تصور» آغاز شد.

در رویداد سال ۲۰۲۲، طیف گسترده‌ای از گزینه‌های سرگرمی در ۱۵ منطقه به بازدیدکنندگان ارائه می‌شود که هرکدام با فعالیت‌ها و برنامه‌های مختلف از جمله فروشگاه‌ها، کافه‌ها، رستوران‌ها، بازی‌ها، تئاترها و تعدادی از تجربیات جهانی جدید متمایز می‌شوند.

یکی از سرگرمی‌های این جشنواره به بازدیدکنندگان امکان می‌دهد تا در یک سالن یخی که اولین از این نوع در عربستان است، دمای پایین تا منفی ۱۸ درجه سانتی‌گراد را تجربه کنند؛ چیزی شبیه به زندگی در قطب شمال.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این رویداد، همچنین مناطق تاریخی عربستان نیز معرفی خواهند شد و دریچه‌ای باستان‌شناسانه به یک دوره تاریخی به روی بازدیدکنندگان می‌گشاید: تئاتر قدیمی، دره مرمر، استادیوم بک‌یارد، خانه مزنه، المیدان و بازار. در این منطقه بازدیدکنندگان امکان می‌یابد در گذشته و در میان آداب‌ورسوم کهن آن، گشت‌وگذار کنند. علاوه بر این، فروشگاه‌ها، کافه‌ها و رستوران‌های قدیمی متعددی وجود دارند که با حضور در آن‌ها نیز می‌توان با محیطی هیجان‌انگیز با سبک قدیمی و تاریخی آشنا شد.

در منطقه باغ‌وحش ریاض، بیش از یک هزار و ۳۰۰ حیوان از ۱۹۰ گونه نگهداری می‌شوند که تماشا و عکاسی از آن‌ها بسیار لذت‌بخش خواهند برد. فعالیت‌های جذاب دیگری مانند غذا دادن حیوانات و تماشای اجراهای سرگرم‌کننده نیز از جمله برنامه‌های این قسمت‌اند.

منطقه ریاض کوچک محل برگزاری بسیاری از رویدادهای سرگرمی مانند اجرای زنده موسیقی‌، بازار کشاورزان برای محصولات محلی و کارگاه‌های مختلف است. در این منطقه، جلسات یوگا و ورزش‌های هوازی هم برگزار خواهند شد.

دومین دوره جشنواره «موسم ریاض» در سال ۲۰۲۱، در طول جشن‌های پنج‌ماهه خود، میزبان ۱۵ میلیون بازدیدکننده از ۱۲۵ کشور جهان بود. این جشنواره برای نخستین بار از ۱۱ اکتبر ۲۰۱۹ تا ۱۸ ژانویه ۲۰۲۰ برگزار شد و بیش از ۱۰ میلیون نفر از آن بازدید کردند.

برگزاری سه دوره موفق این رویداد که با هدف توسعه گردشگری در عربستان سعودی برگزار می‌شود، توانسته است پایتخت این کشور را به یک پایگاه مهم جهانی و منطقه‌ای در زمینه سرگرمی و جذب توریست تبدیل کند.

بیشتر از جهان