«بلوار شهر ریاض»، قلب تپنده رویدادها در جشنواره «موسم ریاض»

این بخش از شمال پایتخت عربستان سعودی با میزبانی برنامه‌های متنوع تفریحی و سرگرم‌کننده در فضایی با مساحت حدود ۹۰۰هزار مترمربع، بزرگ‌ترین مرکز تفریحی در منطقه محسوب می‌شود

اداره کل سرگرمی عربستان سعودی براساس یک ایده و طرح درخشان، تنها طی مدت چهار ماه، منطقه‌ای در شمال شهر ریاض را که پیش از این بخش زیادی از آن خالی و ساکت بود، به یک شهر کوچک تفریحی به‌نام «بلوار شهر ریاض» (BLVD RUH City) تبدیل کرده که گزینه‌های مختلفی برای لذت و سرگرمی همه اقشار جامعه را در خود جای داده است.

این مرکز تفریحی با ۹ بخش مملو از برنامه‌های تفریحی و سرگرمی‌های متنوع، عصر روز دوشنبه، دهم آبان‌ماه، با روشن شدن آبنمای بزرگی که به رنگ‌های مختلف نورپردازی شده است، کار خود را آغاز کرد. «بلوار شهر ریاض» در جریان جشنواره «موسم ریاض»۲۰۲۱ درحالی افتتاح شد که تعداد زیادی از بازدیدکنندگان از چند ساعت پیش از گشایش رسمی در آن‌جا جمع شده بودند.

ترکی آل الشیخ، رئیس اداره کل سرگرمی سعودی، همان روز در حساب توییتر خود نقشه‌ای از منطقه «بلوار شهر ریاض» را منتشر کرد که ضمن معرفی بخش‌های مختلف ناحیه، بازدیدکنندگان را برای رفت‌‌وآمد آسان‌تر و دسترسی به سرگرمی‌های مورد نظرشان راهنمایی می‌کند.   

بازدیدکنندگان از «بلوار شهر ریاض» می‌توانند از میان برنامه‌های سرگرمی و تفریحی متنوع، تجربه مورد نظر خود را انتخاب کنند و از آن لذت ببرند. خوردن، نوشیدن، شرکت در بازی‌های سرگرم‌کننده، بازدید از آبنمای بلوار یا حضور در برنامه‌های مختلف موسیقی یا نمایشی، تعدادی از گزینه‌های تفریحی برای بازدیدکنندگان این منطقه است. 

سالن‌های سرپوشده «محمد عبده» و «ابوبکر سالم» که به افتخار این دو خواننده مشهور سعودی نام‌گذاری شده‌اند، با ظرفیت ۱۸هزار و هفت‌هزار تماشاچی در «بلوار شهر ریاض»، از بزرگ‌ترین تالارهای جهان محسوب می‌شوند. همچنین بیش از ۲۵ سینما با ظرفیت ۱۵۰۰ نفر در این منطقه، جدیدترین فیلم‌های سینمایی جهان را در بزرگ‌ترین سالن‌های سینمای خاورمیانه به نمایش می‌گذارند.   

یکی از بخش‌های دیدنی این منطقه، با الهام از «میدان تایمز» نیویورک و شبیه به آن ساخته شده است، با صفحه نمایش‌های عظیم و جذاب در ارتفاعی بالاتر از ۳۰ متر و بیش از ۱۰۲ مغازه. این بخش به‌نام «میدان»، شامل رستوران‌ها و کافه‌های مختلف و فروشگاه‌های مربوط به برندهای بین‌المللی و محلی است.   

بخش «استودیو» شامل چندین سالن است که در آن‌ها اجراهای زنده و تئاتری «دراماتیک» و «موزیکال» ارائه می‌شود. در این بخش دو سالن نمایش به نام‌های «بکر الشدی» و «محمد العلی»، به افتخار این دو بازیگر پیشکسوت سعودی نام‌گذاری شده‌اند و در آن‌ها برنامه‌های مختلفی به بازدیدکنندگان ارائه می‌شود. علاوه‌بر این، تعدادی رستوران و کافه نیز در این بخش وجود دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در بخش دیگری از «بلوار شهر ریاض» به نام «باغ» که شامل تعداد زیادی رستوران‌ و کافه‌ می‌شود، برای بازدیدکنندگان امکان انتخاب از میان ۳۰ گزینه مختلف وجود دارد. بخشی به‌ نام «تروکادرو» نیز با برنامه‌های مختلف سرگرم‌کننده در کنار آن قرار دارد. 

در بخش «آب‌نما» بازدیدکنندگان شاهد نمایش زیبای فواره‌های آب با همراهی موسیقی و نور لیزر خواهند بود. 

بخش «موسیقی» در «بلوار شهر ریاض» هم متنوع و دیدنی است. این بخش شامل مرکزی برای آموزش موسیقی، یک صحنه برای اجرای زنده موسیقی، سه فروشگاه آلات موسیقی، غرفه‌هایی برای فروش عطر، زیورآلات و پوشاک و همچنین هشت رستوران است. بازدیدکنندگان در این بخش می‌توانند از آثار کلاسیک عربی، ازجمله ام‌کلثوم و عبدالحلیم حافظ و همچنین موسیقی «شب‌های عراق» یا «شب‌های شام» لذت ببرند. در این بخش، موزه و رستوران «درب الزلق» هم بسیار دیدنی است. «درب الزلق» نام یک مجموعه تلویزیونی کمدی مشهور کویتی مربوط به اواخر دهه ۷۰ میلادی است که نقش اصلی آن را عبدالحسین عبدالرضا، بازیگر مشهور کویتی بازی می‌کرد و علاقه‌مندان و طرفداران بسیاری دارد. 

از دیگر قسمت‌های «بلوار شهر ریاض» می‌توان به بخش‌های «بهمن» (Avalanche) و «ورزش» اشاره کرد که اولی یک منطقه برفی، با یک پیست یخی سرپوشیده و شامل سرگرمی‌های زمستانی متنوع است. بخش «ورزش» نیز علاوه‌بر سرگرمی‌های متنوع ورزشی و بازی‌های رقابتی و رزمی، شامل کافه‌هایی برای هواداران محبوب‌ترین باشگاه های فوتبال ریاض، الهلال و النصر، است.

منطقه «بلوار شهر ریاض» در نخستین جشنواره «موسم ریاض» که در سال ۲۰۱۹ برگزار شد، بخشی بود که «سرزمین رویدادها» نامیده می‌شد و برنامه‌های مختلفی در آن اجرا می‌شد. امسال در دومین دوره این جشنواره، مساحت آن نسبت‌به دوره قبل، سه‌برابر شده و برگزارکنندگان جشنواره، با اختصاص حدود ۹۰۰هزار متر مربع، «بلوار شهر ریاض» را به بزرگ‌ترین مرکز تفریحی در منطقه با پارکینگ‌هایی به گنجایش بیش از ۱۰هزار ماشین تبدیل کرده‌اند. 

جشنواره «موسم ریاض» برای نخستین‌بار از ۱۱ اکتبر ۲۰۱۹ تا ۱۸ ژانویه ۲۰۲۰ برگزار شد که بیش از ۱۰میلیون نفر از آن بازدید کردند. 

دومین دوره جشنواره «موسم ریاض» که از ۲۱ اکتبر (۲۹ مهر) رسما آغاز شده است، در ابعادی بسیار بزرگ‌تر و متنوع‌تر از دوره قبل، تا ماه مارس ۲۰۲۲ (اسفندماه ۱۴۰۰) ادامه خواهد داشت. برگزارکنندگان «موسم ریاض»۲۰۲۱ امیدوارند که امسال بیش از ۲۰میلیون نفر از رویدادهای مختلف آن بازدید کنند.

بیشتر از جهان