ایلان ماسک کنترل توییتر را در دست گرفت و شروع به اخراج مدیران کرد

پس از در اختیار گرفتن توییتر، ماسک با اشاره به لوگوی پرنده آبی‌رنگ این شرکت، توییت کرد: «پرنده آزاد شد»

انعقاد این قرارداد نقطه اوج یک کشمکش طولانی و زمان‌بر بین ماسک و این شبکه اجتماعی بود - reuters

در معامله‌ای که یکی از پیشروترین بسترهای گفت‌وگوی جهانی را در دستان ثروتمندترین مرد جهان قرار داد، ایلان ماسک روز پنجشنبه کنترل توییتر را در دست گرفت و مدیران ارشد آن را اخراج کرد.

پس از در اختیار گرفتن توییتر، ماسک با اشاره به لوگوی پرنده آبی‌رنگ این شرکت توییت کرد: «پرنده آزاد شد».

واشینگتن‌پست و CNBC به نقل از منابع ناشناس گزارش دادند که ماسک برای برکناری مدیر اجرایی پاراگ آگراوال و همچنین مدیر مالی شرکت و رئیس امنیت آن اصلا وقت تلف نکرد.

آگراوال پیش‌تر به دادگاه رفته بود تا رئیس تسلا را به شرایط قراردادی که سعی داشت از آن فرار کند، پایبند نگه دارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه این انتقال چند ساعت قبل از ضرب‌الاجل تعیین‌شده دادگاه برای ماسک به منظور امضای قرارداد خرید این شبکه رسانه اجتماعی صورت گرفت.

ماسک اوایل روز در توییتی اعلام کرد که در حال خرید توییتر است‌، «زیرا برای آینده تمدن‌، داشتن یک میدان دیجیتال شهری مشترک که در آن طیف گسترده‌ای از عقاید را بتوان به شیوه‌ای سالم مورد بحث قرار داد مهم است.»

توییتر بلافاصله به درخواست‌ها برای اظهارنظر در مورد خروج مدیران ارشد خود پاسخ نداد، اما یکی از بنیانگذار این شبکه اجتماعی، بیز استون، از سه نفر - آگراوال، ند سگال و ویجایا گاد - برای «همکاری جمعی آن‌ها در توییتر» تشکر کرد.

انعقاد این قرارداد نقطه اوج یک کشمکش طولانی و زمان‌بر بین ماسک و این شبکه اجتماعی بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ماسک بلافاصله پس از پذیرفته شدن پیشنهاد اولیه‌اش در آوریل، سعی کرد از قرارداد خرید توییتر عقب‌نشینی کند و در ماه ژوئیه گفت که قرارداد را لغو می‌کند، چرا که به‌وسیله توییتر بر سر تعداد حساب‌های جعلی «ربات» گمراه شده است؛ ادعایی که شرکت آن را رد کرد.

توییتر نیز به نوبه خود به دنبال این بود که ثابت کند که ماسک صرفا به این دلیل که نظرش را تغییر داده است، بهانه‌هایی واهی برای کناره‌گیری می‌آورد.

پس از اینکه ماسک قصد فسخ معامله را کرد، توییتر شکایتی را به‌منظور اجبار ماسک به پایبندی به این توافق تنظیم کرد.

با نزدیک شدن به تاریخ دادگاه، میلیاردر ‌پیش‌بینی ناشدنی تسلیم شد و طرح خرید خود را احیا کرد.

ماسک این هفته با تغییر پروفایل توییتر خود به «Chief Twit» و انتشار ویدیویی از ورودش به دفتر مرکزی شرکت در کالیفرنیا درحالی‌که یک سینک روشویی را حمل می‌کرد، نشان داد که این معامله در مسیر درستی قرار دارد.

او حتی اوایل روز پنجشنبه تصویری از خود در حال معاشرت در یک کافه در دفتر مرکزی توییتر به اشتراک گذاشت.

ماسک گفت که از معامله توییتر «هیجان‌زده» است، با وجود آن که او و سرمایه‌گذاران مجبور شده‌اند «بیش‌ازحد» پرداخت کنند.

توییتر رایگان برای همه؟

یکی از کارمندان توییتر که خواست ناشناس بماند تا آزادانه‌تر صحبت کند، می‌گوید که برخی از کارمندانی که ترجیح می‌دهند برای ماسک کار نکنند، استعفا داده‌اند.

این کارمند گفت: «اما بخشی از مردم، ازجمله من حاضرند فعلا به او زمان بدهند تا ببینند چه می‌شود.»

اداره توییتر به‌دست ماسک باعث نگرانی فعالانی شده است که از افزایش آزار و اذیت‌ها و پخش اطلاعات نادرست می‌ترسند؛ خود ماسک به ترول کردن سایر کاربران توییتر معروف است.

اما ماسک گفت که می‌داند توییتر «نمی‌تواند به جهنم‌دره‌ای رایگان برای همه تبدیل شود که در آن هر چیزی را بتوان بدون عواقب گفت».

ماسک قول داده است که تعدیل محتوا را به حداقل ممکن برساند و انتظار می‌رود راه را برای بازگشت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا به این شبکه باز کند.

اکانت (حساب کاربری) ترامپ به خاطر نگرانی از این‌که ممکن است به‌منظور تغییر شکستش در انتخابات، خشونت‌های بیشتری مانند حمله مسلحانه به ساختمان کنگره در واشینگتن ایجاد کند، مسدود شد.

بیشتر از جهان