مدیران توییتر: توییتر روزانه یک میلیون حساب جعلی را حذف می‌کند

ایلان ماسک قبل از ارائه پیشنهادش برای خرید توییتر، حساب‌های جعلی را «آزاردهنده‌ترین مشکل توییتر» عنوان کرده بود

توییتر در یک نشست تلفنی، تکرار کرد که حساب‌های هرز بسیار کمتر از پنج درصدند -- AMY OSBORNE / AFP

مدیران توییتر روز پنجشنبه فاش کردند که توییتر در قالب مهار گسترده حساب‌های هرز [اسپم]، روزانه بیش از یک میلیون ربات را حذف می‌کند.

این پلتفرم رسانه اجتماعی در نشستی با خبرنگاران، ادعای جعلی یا هرز بودن ۲۰ درصد حساب‌های توییتر را رد کرد.  

این نشست درحالی برگزار شد که ایلان ماسک، میلیاردرمعروف، تهدید کرده است معامله خرید توییتر را متوقف خواهد کرد، مگر آنکه این شرکت مدرکی ارائه کند که نشان می‌دهد ربات‌های هرزنامه کمتر از پنج درصد کل کاربران این سرویس رسانه‌ اجتماعی را تشکیل می‌دهند.

این شرکت در یک نشست تلفنی، تکرار کرد که حساب‌های هرز بسیار کمتر از پنج درصدند.

ماسک قبل از ارائه پیشنهادش برای خرید توییتر، حساب‌های جعلی را «آزاردهنده‌ترین مشکل توییتر» عنوان کرده بود.

این میلیاردر [عرصه] فناوری که مدافع صریح رمزارزها است، غالبا هدف کلاهبردارانی قرار گرفته است که سعی می‌کنند با جعل حساب کاربری او و ارائه هدایای رمزارزی، کاربران توییتر را فریب بدهند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در یکی از پویش‌هایی که ایندیپندنت در سال ۲۰۱۸ پیگیری کرد، بیش از ۴۰۰ نفر هزاران دلار رمزارز برای کلاهبرداران فرستاده بودند.

به گفته ماسک، یکی از روش‌های جلوگیری از فعالیت حساب‌های هرز و کلاهبردار در توییتر، «تایید هویت تمام انسان‌های واقعی» با ارائه علامت‌های بررسی تایید برای کاربران است.  

او در ماه آوریل در توییتی نوشت: «اگر پیشنهاد ما به توییتر برنده شود، یا ربات‌های هرز را شکست خواهیم داد یا در این راه می‌میریم.»

ماسک بعد از پیشنهاد ۴۴ میلیارد دلاری برای خرید توییتر، تهدید کرد که اگر این شرکت اطلاعات حساب‌های جعلی را ارائه ندهد، از این معامله کنار خواهد کشید.

این غول رسانه‌های اجتماعی در جواب گفت که دسترسی به جریانی از داده‌ها شامل بیش از نیم میلیارد توییت در روز را فراهم می‌کند.

گزارش تکمیلی از خبرگزاری‌ها

© The Independent

بیشتر از تکنولوژی