توصیه وزارت خارجه کانادا: ایران را ترک کنید

کانادا اخیرا ۱۰ هزار سپاهی را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است

وزارت امور خارجه کانادا در توصیه سفر به کشورهای جهان که یکشنبه نهم اکتبر به‌روزرسانی شده است، با اعلام وضعیت قرمز درمورد ایران، از کانادایی‌ها خواست که به دلیل سطح تهدید‌های امنیتی، ایران را ترک کنند.

این توصیه‌نامه از کاناداهایی‌ها می‌خواهد از هر نوع سفری به ایران خودداری کنند، چرا که به دلیل شرایط امنیتی آشفته و تهدید منطقه‌ای تروریسم، احتمال بازداشت خودسرانه آنها وجود دارد.

کانادا اخیرا ۱۰ هزار عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست تحریم‌ها قرار داده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این بیانیه تاکید می‌کند که کانادایی‌ها باید در صورتی که می‌توانند به‌طور امن ایران را ترک کنند. این بیانیه هشدار می‌دهد که توانایی کانادا برای تامین خدمات کنسولی برای شهروندان کانادایی در ایران بسیار محدود است.

هلند هم پیش‌تر از شهروندانش خواسته بود به دلایل مشابه ایران را ترک کنند و به ایران سفر نکنند. این توصیه را فرانسه نیز مطرح کرده است که اخیرا اعلام شد دو شهروندش در ایران بازداشت شده‌اند.

مقامات جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده‌اند که در سه هفته اخیر چند شهروند خارجی را به اتهام دست داشتن در اعتراضات جاری دستگیر کرده‌اند.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران نیز اعتراضات جاری را به کشورهای خارجی نسبت داده است.

خیزش سراسری مردم ایران که با کشته شدن مهسا امینی ۲۲ ساله در مرکز گشت ارشاد آغاز شد، اکنون وارد چهارمین هفته خود شده است. این خیزش سراسری به رغم سرکوب خشن و کشته و زخمی شدن صدها نفر و بازداشت هزاران نفر دیگر همچنان ادامه دارد.

معترضان با هدف تحقق آزادی به خیابان‌ها آمده‌اند و سرنگونی جمهوری اسلامی و دیکتاتوری را مطالبه می‌کنند.