سپاه پاسداران: به حمله به اقلیم کردستان عراق ادامه می‌دهیم

در اطلاعیه سپاه به‌صراحت ادعا شده است، «گروه‌های کرد مخالف جمهوری اسلامی در اعتراض‌‌های دو هفته گذشته در استان‌های کردستان، آذربایجان‌غربی و کرمانشاه نقش داشته‌اند.»

در جریان حمله‌های موشکی و توپخانه‌ای سپاه پاسداران به اقلیم کردستان عراق، دست‌کم ۱۲ نفر جان باختند-AFP

سپاه پاسداران با صدور اطلاعیه‌ای، به‌طور تلویحی به اقلیم کردستان عراق اعلان جنگ کرد و از ادامه حمله‌های موشکی، پهپادی و توپخانه‌ای به شمال عراق خبر داد.

در این اطلاعیه، قرارگاه «حمزه سیدالشهدا» نیروی زمینی سپاه هدف از این حملات را که از شنبه هفته جاری آغاز شده «انهدام مراکز استقرار گروهک‌های تروریستی و ضد‌انقلاب تجزیه‌طلب در عمق اقلیم شمال عراق» اعلام کرده است.

در این اطلاعیه، گروه‌های کرد مخالف جمهوری اسلامی «اشرار و تروریست» خطاب شده‌اند که اقلیم کردستان عراق را به «خاستگاه‌ شرارت علیه جمهوری اسلامی» تبدیل کرده‌اند.

سپاه پاسداران با این ادعا که «به‌دنبال اثبات نقش و دخالت مستقیم، بی‌پرده و آشکار برخی گروهک‌های تجزیه‌طلب تروریستی در آشوب‌های اخیر» تصمیم گرفته شد که پاسخی «قاطع و کوبنده» به آن‌ها داده شود.

در اطلاعیه سپاه همچنین این ادعا مطرح شده که «یکی از بزرگ‌ترین دسیسه‌های خرابکاری گروه کومله در تاسیسات هسته‌ای» شناسایی و خنثی شده، اما به جزئیات این عملیات اشاره‌ای نشده است.

سپاه پاسداران در بخش دیگری از این اطلاعیه اشاره کرده از آن‌جا که اقلیم کردستان عراق «به تذکرات و اخطارها برای برچیدن و جمع‌آوری مقرهای این تروریست‌ها» بی‌اعتنایی کرده است، حملات «قاطع و تلافی‌جویانه» سپاه به این اقلیم ادامه خواهد یافت.

در اطلاعیه سپاه به‌صراحت ادعا شده است، «گروه‌های کرد مخالف جمهوری اسلامی در اعتراض‌‌های دو هفته گذشته در استان‌های کردستان، آذربایجان‌غربی و کرمانشاه نقش داشته‌اند.»

بر اساس گزارش سازمان حقوق بشری «هه‌نگاو»، در حملات سپاه به مقر و اردوگاه‌های حزب دموکرات کردستان ایران (حدکا)، حزب آزاد کردستان ایران (پاک)، حزب کومله کردستان ایران و حزب کومله زحمتکشان کردستان دست‌کم ۱۲ نفر کشته شدند.

شش پیشمرگه پاک، چهار پیشمرگه حزب دموکرات و دو عضو این حزب که زن و یکی از آن‌ها باردار بود جانشان را از دست دادند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دست‌کم ۲۱ نفر در شهر کویه (مقر و اردوگاه حزب دموکرات)، ۲۴ نفر در پردی (مقر پاک) و دو نفر نیز در اردوگاه حزب کومله زحمتکشان کردستان مجروح شدند.

در جریان این حملات، یکی از موشک‌های سپاه پاسداران به نزدیکی مدرسه ابتدایی «آزادی» در اردوگاه آزادی حزب دموکرات اصابت کرد که به زخمی شدن دست‌کم هشت دانش‌آموز منجر شد.

دولت آمریکا با محکوم کردن این حملات، تایید کرد که در حملات موشکی سپاه پاسداران یکی از شهروندان این کشور نیز کشته شده است.

شبکه ایران‌اینترنشنال نام این فرد را عمر محمودزاده اعلام کرد که از دهه ۱۹۹۰ در ایالات متحده آمریکا زندگی می‌کرد.

وزارت خارجه بریتانیا نیز با محکوم کردن این حملات، اعلام کرد جمهوری اسلامی با بمباران شهر‌های کردنشین، به زیرساخت‌های غیرنظامی آسیب زده و در جریان این حملات، شماری از غیرنظامیان را کشته است.

در بیانیه وزارت خارجه بریتانیا آمده است که دولت بریتانیا در محکوم کردن حملات سپاه پاسداران، کنار دولت اقلیم کردستان می‌ایستد.

محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران، شامگاه چهارشنبه از شلیک ۷۳ موشک بالستیک زمین‌به‌زمین و ده‌ها فروند پهپاد انهدامی به اقلیم کردستان عراق خبر داده بود که بر اساس اعلام سپاه پاسداران، این حملات قرار است ادامه داشته باشد.