فینال بلگراد: یزدانی شباهتی به خودش نداشت

یزدانی، نخودی و امامی، جمعه شب از حریفان آمریکایی خود به‌تلخی شکست‌ خوردند

حسن یزدانی در مقابل دیوید تیلور، رقیب آمریکایی‌ خود، با امتیاز ۷-۱ مغلوب شد- عکس از امیررضا علی عسگری/ فدراسیون کشتی ایران

آزادکاران ایرانی جمعه شب مقابل حریفان آمریکایی سه شکست تلخ را پذیرا شدند تا تیم ملی کشتی ایران در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ بلگراد همچنان دور از مدال طلا باشد.

حسن یزدانی، بخت اول مدال طلای تیم ملی کشتی آزاد ایران، در فینال حساس وزن ۸۶ کیلوگرم نمایش ضعیفی داشت و ۷-۱ مغلوب دیوید تیلور، رقیب آمریکایی‌ خود، شد. یزدانی پس از سه شکست متوالی مقابل تیلور، سال ۲۰۲۱ در مسابقات جهانی نروژ، موفق شد حریفش را شکست دهد و پیش‌بینی می‌شد که راه غلبه بر او را پیدا کرده، ولی در این مبارزه هرگز نتوانست به پاهای این کشتی‌گیر آماده برسد و شباهتی به خودش نداشت.

یزدانی به لطف اخطار داوران به تیلور توانست اولین امتیاز مسابقه را به دست آورد ولی حریف آمریکایی پیش از پایان وقت اول موفق شد با یک زیرگیری سریع دو امتیاز بگیرد. یزدانی در وقت دوم، با هدف جبران، تهاجمی‌تر کشتی گرفت، ولی تیلور در ضدحملات سریعش موفق شد سه بار دیگر کشتی‌گیر جویباری را خاک کند و به برد دور از انتظاری برسد.

محمد نخودی هم در فینال وزن ۷۹ کیلوگرم مقابل حریف آمریکایی‌اش ناکام بود و ۴-۲ مغلوب جردن باروز شد. او امیدوار بود به طلسم ناکامی کشتی‌گیران ایرانی مقابل باروز پایان دهد و وقت اول را هم یک بر هیچ برد، ولی حریف باتجربه آمریکایی در وقت دوم حملاتش را بیشتر کرد و توانست نتیجه را برگرداند.

یونس امامی هم در نیمه‌نهایی ۷۴ کیلوگرم با کایل دیک، حریف آماده‌ای از آمریکا، روبرو شد و با فاصله ناچیزی شکست خورد. امامی موفق شده بود دو بر هیچ پیش بیفتد، ولی در وقت دوم، دو امتیاز از دست داد و به دلیل داشتن اخطار بازنده شد. او روز شنبه فرصت دارد برای کسب مدال برنز تلاش کند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

موفق‌ترین کشتی‌گیر تیم ایران در مسابقات روز جمعه کامران قاسم‌پور بود که توانست با اقتدار به فینال وزن ۹۲ کیلوگرم برسد. او توانست با برتری مقابل حریفانی از فرانسه، بلغارستان و گرجستان به دیدار نهایی راه یابد و شنبه شب برای تکرار مدال طلای سال گذشته‌اش باید بتواند جیدن کاکس آمریکایی را شکست دهد. او سال ۲۰۲۱ در فینال مسابقات جهانی نروژ موفق شد این حریف را مغلوب کند.

امیرحسین زارع هم که در نیمه‌نهایی وزن ۱۲۵ کیلوگرم با یک لحظه غفلت، مغلوب طاها آک‌گل از ترکیه شد، در مسابقه رده‌بندی موفق شد آمارور دسی از کانادا را هشت بر هیچ شکست دهد و به مدال برنز برسد.

ضعیف‌ترین نتیجه تیم ملی کشتی آزاد را علیرضا سرلک در وزن ۵۷ کیلوگرم گرفت که در دور اول، مغلوب وانهائو زو از چین شد و با شکست این کشتی‌گیر چینی در نیمه‌نهایی، سرلک هم از جدول مسابقات حذف شد.

بیشتر از ورزش