طالبان هشت نیروی جبهه مقاومت ملی را پس اسارت تیرباران کردند

طالبان هزاران جنگجوی پشتون را در روستاهای پنجشیر مستقر کردند

جبهه مقاومت ملی تاکنون به تیرباران نیروهای این جبهه پس از اسارت واکنشی نشان نداده است-ایندیپندنت فارسی

نیروهای طالبان عصر دوشنبه، ۲۱ شهریور، هشت تن از نیروهای جبهه مقاومت ملی را پس از اسارت، در قرارگاه شابه از توابع شهرستان خنج پنجشیر، تیرباران کردند.

منابع آگاه در پنجشیر به ایندیپندنت فارسی گفتند که نیروهای جبهه مقاومت به فرماندهی محمد یار پس از چند ساعت نبرد، به دلیل کمبود مهمات، به طالبان تسلیم شدند.

یک عضو جبهه مقاومت ملی به شرط محفوظ ماندن نامش، توضیح داد: «ابتدا محمد یار، فرمانده قرارگاه شابه، اسیر طالبان شد و سپس دو پسرش و شش نیروی دیگر این قرارگاه که مهماتشان تمام شده بود، خود را به طالبان تسلیم کردند.» به گفته این منبع، زمانی که محمدیار به دست طالبان افتاد، طالبان به او گفتند اگر بقیه نیروهایش را به تسلیم راضی کند، زنده خواهند ماند. محمد یار نیز با دو پسرش و شش نیروی تحت امر او که در نقاط مرتفع حضور داشتند تماس گرفت و از آنان خواست تسلیم شوند.

در ویدیوهایی که طالبان در توییتر منتشر کرده‌اند، دیده می‌شود که هفت تن از نیروهای جبهه مقاومت ملی با سلاح‌هایی در دست، به این گروه تسلیم می‌شوند. یک ویدیو دیگر حاوی صحنه‌هایی است که نشان می‌دهد تمام افراد تسلیم‌شده تیرباران شده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این منبع مطلع افزود که فرمانده محمد یار پیش از تیرباران، به‌شدت شکنجه شده است. ویدیو دیگری هم از ملا شیرین قندهاری، فرمانده طالبان در پنجشیر، در توییتر منتشر شد که در آن، با بیسیم به نیروهایش دستور می‌دهد اسرای جبهه مقاومت ملی را تیرباران کنند. ملا شیرین فرماندهی بخشی از جنگجویان طالبان در پنجشیر را برعهده دارد.

طالبان از یک هفته پیش برای حمله به مواضع جبهه مقاومت ملی هزاران جنگجوی پشتون را به پنجشیر اعزام کرده‌اند.

جبهه مقاومت ملی روز ‌شنبه، با انتشار بیانیه‌ای، اعلام کرد که در درگیری‌ها میان نیروهای این جبهه و طالبان در قرارگاه‌های فراج، حصارک، دره، شابه و پیشغور، ۲۳ طالب کشته و ۱۲ تن زخمی شدند. امرالله صالح، از سران جبهه مقاومت ملی، نیز در توییتی نوشت که حملات طالبان به قرارگاه‌های جبهه مقاومت ملی که از چندین پایگاه راه‌اندازی شد، با شکست مواجه شدند و تلفات سنگینی به طالبان وارد شد.

جبهه مقاومت ملی تاکنون در مورد تیرباران نیروهای این جبهه پس از اسارت به دست طالبان واکنشی نشان نداده است.

طالبان در حالی اسرای جبهه مقاومت ملی را تیرباران کردند که ۴۰ تن از اعضای این گروه که در ۲۴ مرداد ۱۴۰۱، به اسارت نیروهای جبهه مقاومت ملی درآمده بودند، همگی پس از ساعتی، آزاد شدند.