منابع یمنی از شناسایی یک شبکه قاچاق اسلحه وابسته به سپاه پاسداران خبر دادند

به‌گفته اعضای شبکه قاچاق حوثی‌ها، اسلحه‌ها و تجهیزات نظامی در بندرعباس در اختیار آنها گذاشته شده است

به‌گفته اعضای یک شبکه قاچاق وابسته به حوثی‌ها، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دوره‌های آموزشی روش‌های قاچاق و انتقال اسلحه برای آنها برگزار کرده‌‌ است- REUTERS/Khaled Abdullah

کمتر از دو هفته بعد از تمدید آتش‌بس میان شبه‌نظامیان حوثی، گروه شیعی وابسته به حکومت ایران، با دولت یمن، مقام‌های نظامی-امنیتی یمن اعلام کردند یک هسته قاچاق اسلحه مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را شناسایی و بازداشت کرده‌اند.

شبکه خبری العربیه در گزارشی به‌نقل از منابع رسانه‌ای نیروهای «ائتلاف»، به رهبری عربستان سعودی و امارات متحده عربی، نوشت اعضای این گروه در اعتراف‌های خود گفته‌اند برای یک شبکه دریایی قاچاق اسلحه وابسته به حوثی‌ها کار می‌کردند و اسلحه‌ها و تجهیزات مورد نیاز حوثی‌ها را از ایران به بندر حدیده، در غرب یمن، قاچاق می‌کردند.

به‌گفته اعضای این شبکه قاچاق وابسته به حوثی‌ها، اسلحه‌ها و تجهیزات نظامی در بندرعباس در اختیار آنها گذاشته شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آنها همچنین در اعتراف‌های خود گفته‌اند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دوره‌های آموزشی روش‌های قاچاق و انتقال اسلحه برای آنها برگزار کرده‌‌ است.

معمر الاریانی، وزیر اطلاع‌رسانی یمن، ضمن اشاره به نقش سپاه پاسداران در قاچاق اسلحه به یمن، حکومت ایران را متهم کرد با تجهیز نظامی حوثی‌ها، همچنان قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های «شورای امنیت» را نقض می‌کند.

حوثی‌های یمن به‌تازگی تهدید کرده‌اند اگر طی دوران آتس‌بس، منافع اقتصادی آنها تامین نشود، درگیری‌ها را مجددا شروع خواهند کرد و به منابع نفتی و انرژی مناطق آزاد شده حمله می‌کنند.

این در حالی است که هانس گراندبرگ، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن، قرار است روز دوشنبه برای نشست ماهانه در «شورای امنیت» حاضر شود.

ماه گذشته، نیز «اتحادیه اروپا» حوثی‌های را به‌خاطر رد پیشنهاد سازمان ملل برای بازگشایی جاده‌های و مسیرهای اطراف شهر تعز، توبیخ کرد.

بیشتر از جهان