غرش هالند، لغزش لیورپول، تردیدهای دن‌هاگ

لیگ برتر انگلستان شروع جذابی داشت و طرفداران فوتبال را ناامید نکرد

در میان مدعیان، منچستریونایتد در هفته اول بدترین نتیجه را گرفت و در برابر هوادارانش با نتیجه دو بر یک مغلوب برایتون شد- Lindsey Parnaby / AFP

فصل جدید لیگ برتر انگلستان با قدرت‌نمایی منچسترسیتی، مدافع عنوان قهرمانی، شروع شد. شاگردان گواردیولا در زمین وستهم نمایش برتری داشتند و به پیروزی دو بر صفر رسیدند. ارلینگ هالند، ستاره جدید سیتی که در بازی سوپرجام نمایش خوبی نداشت، هر دو گل تیمش را زد تا از حالا مدعی جدی عنوان «آقای گل» باشد.

گواردیولا درباره این بازی گفت: «در پنج سال گذشته موفق به پیروزی در زمین وستهم نشده بودیم، ولی این بار برنده شدیم و گلی نخوردیم. بازی را کاملا تحت کنترل داشتیم.» سرمربی سیتی درباره هالند اضافه کرد: «اگر او گل‌ نمی‌زد، مردم می‌گفتند که نتوانسته خودش را با لیگ برتر وفق بدهد، ولی مشخص بود که دیر یا زود گل می‌زند. بازیکنی که تمام عمرش گل زده، اینجا هم گل می‌زند.»

اما اوضاع برای لیورپول، مدعی دیگر قهرمانی، خوب پیش نرفت. نایب‌قهرمان فصل گذشته در زمین فولام دو بار عقب افتاد و خوش‌شانس بود که توانست با یک امتیاز به خانه برگردد. نونز، خرید جدید، و صلاح، ستاره مصری، گل‌زنان سرخ‌پوشان در این بازی بودند.

پس از بازی، کلوپ در انتقاد از نمایش شاگردانش گفت: «بهترین اتفاق درباره این بازی، نتیجه بود. ما از یک نمایش خیلی بد، به یک امتیاز رسیدیم. شروع خوبی نداشتیم و بعد خواستیم به بازی برگردیم که آسان نبود. زمین هم خشک بود و ما در اختیار آن‌ها بودیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در میان مدعیان، منچستریونایتد در هفته اول بدترین نتیجه را گرفت و در برابر هوادارانش با نتیجه دو بر یک مغلوب برایتون شد. تیم دن‌هاگ با شکست دو بر صفر به رختکن رفت، و ورود رونالدو در نیمه دوم هم نتوانست این نتیجه را جبران کند.

مربی هلندی که ماموریت سخت بازسازی منچستریونایتد را به عهده گرفته است، بعد از اولین شکست خانگی این تیم مقابل برایتون گفت: «ما کار عظیمی در پیش داریم. باید به سختی کار کنیم، شرایط را بررسی کنیم، و پیش برویم. شروع خوبی داشتیم، ولی اعتماد‌به‌نفس تیم افت کرد و اشتباهاتی مرتکب شدیم که به حریف اجازه داد ما را تنبیه کند.» او درباره دلیل نیمکت‌نشینی ستاره پرتغالی  هم گفت: «رونالدو حدود ۱۰ روز بیشتر با تیم تمرین نکرده و هنوز برای ۹۰ دقیقه بازی آماده نیست.»

در پایان هفته اول، صدرنشینی به تاتنهام رسید که در خانه توانست ساوتهمپتون را چهار بر یک شکست دهد. آرسنال هم شروع خوبی داشت و در بازی افتتاحیه، کریستال پالاس را با دو گل شکست داد. چلسی، دیگر تیم مدعی در هفته اول، توانست با پنالتی جورجینیو در زمین اورتون به برتری یک بر صفر برسد.

بیشتر از فوتبال