هشدار لمپارد درباره احتمال سقوط اورتون

آبی‌پوشان بندر لیورپول در دومین بازی تدارکاتی تابستانی مقابل مینه‌سوتا شکست سنگینی خوردند

هواداران اورتون در اعتراض به مدیریت باشگاه کارزاری به نام «۲۷» راه‌اندازی کرده‌اند_ AFP

فرانک لمپارد هشدار داد که اورتون بدون ارتقای کیفیت بازیکنان فعلی و تقویت تیم، در فصل جدید هم باید برای فرار از سقوط بجنگد. اورتون که فصل گذشته به زحمت توانست در لیگ برتر ماندگار شود، بامداد پنجشنبه در دومین بازی تدارکاتی پیش‌فصل با ۴ گل مقابل مینه‌سوتا شکست خورد. آن‌ها در اولین بازی هم با دو گل مغلوب آرسنال شده بودند.

اورتون در پنجره نقل‌وانتقالات تابستانی، ریچارلیسون، مهاجم ملی‌پوش برزیلی، را با رقم ۵۰ میلیون پوند به تاتنهام فروخت و فعلا فقط جیمز تارکوفسکی، مدافع میانی انگلیسی را به‌عنوان بازیکن آزاد به تیمش اضافه کرده است.

سرمربی اورتون بعد از شکست سنگین تیمش اعتراف کرد که آن‌ها با این کیفیت در فصل جدید هم باید برای فرار از سقوط بجنگند: «بازیکنان باید متوجه باشند که ما بخش زیادی از فصل گذشته را در منطقه سقوط بودیم. بازی‌‌های هفته‌های آخر و برد مقابل کریستال پالاس (که بقای اورتون را قطعی کرد) فوق‌العاده بود، ولی من به محض پایان بازی آن را فراموش کردم و بازیکنان هم باید آن را فراموش کنند. اگر آن‌ها نمی‌خواهند که دوباره در این موقعیت قرار بگیریم باید بهتر از این باشند و من هم باید بهتر از این باشم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او درباره لزوم تقویت اورتون اضافه کرد: «این شکست به ما یادآوری کرد که به چه چیزهایی نیاز داریم و باید قوی‌تر از این باشیم. ما بازیکن بزرگی مثل ریچارلیسون را از دست دادیم. می‌دانیم که در خط حمله خلا و کمبود بازیکن داریم. در سایر نقاط هم نیاز به تقویت داریم و باشگاهی مثل اورتون باید تیمی رقابتی  داشته باشد.»

اورتون در روزهای گذشته به‌دنبال مورگان گیبس‌ - وایت از ولورهمپتون و مکسول کورنه از برنلی بوده که در خرید آن‌ها ناکام شده است. هواداران اورتون در اعتراض به مدیریت باشگاه کارزاری به نام «۲۷» راه‌اندازی کرده‌اند و قرار است ظهر شنبه تجمع کنند. آن‌ها همچنین در جریان بازی جمعه هفته آینده مقابل دینامو کیف اوکراین که «مسابقه برای صلح» نامگذاری شده است هم اعتراض خواهند کرد.

در بیانیه این گروه آمده است: «ریاست فعلی اورتون در حد نیازهای یک باشگاه مدرن فوتبال در زمینه مهارت‌ها، تجربه تجاری، مدیریت و جاه‌طلبی نیست. نتیجه کار آن‌ها با سوءمدیریت عملیات فوتبالی، عملکرد مالی، دغدغه‌های تغییر مالکیت و سرمایه‌گذاری برای باشگاه از جمله پروژه ورزشگاه جدید قابل مشاهده است. در فاصله دو هفته تا شروع فصل جدید باشگاه در بازار نقل‌وانتقالات به دردسر افتاده است و بعد از فروش بازیکنی کلیدی مثل ریچارلیسون هیچ نشانه‌ای از تقویت تیم دیده نمی‌شود.»

بیشتر از فوتبال