تلاش وزارت دفاع کره جنوبی برای حل مشکل سربازی خوانندگان مشهور این کشور

تلاش‌ها برای کوتاه کردن مدت خدمت سربازی اجباری ستاره‌های کی‌پاپ از حدود دو سال به سه هفته همچنان ادامه دارد

اعضای بی‌تی‌اس در ماه مه با جو بایدن ملاقات کردند تا درباره جنایات ناشی از نفرت نژادی که آسیایی‌ها را هدف قرار می‌دهد، گفت‌وگو کنند-twitter/BTS_twt

به گزارش رویترز، موضوع سربازی رفتن ستارگان مشهور گروه بی‌تی‌اس با توجه به اینکه جین، مسن‌ترین عضو این گروه، سال آینده ۳۰ ساله می‌شود، به‌شدت در کانون توجه قرار گرفته است.

پس از یک بازنگری قانونی در سال ۲۰۱۹، این ستارگان شناخته‌شده کی‌پاپ اجازه یافتند خدمت سربازی خود را تا ۳۰ سالگی به تعویق بیندازند.

خدمت سربازی در کره جنوبی موضوعی بسیار مناقشه‌انگیز است؛ چرا که همه مردان سالم بین ۱۸ تا ۲۸ سال موظف‌اند به عنوان بخشی از تلاش برای دفاع در برابر کره شمالی که به سلاح هسته‌ای مجهز است، این دوره دوساله را پشت سر بگذارند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در طول این سال‌ها، برخی از دسته‌ها معافیت‌هایی کسب کردند یا مجوز گرفتند خدمت سربازی را به تعویق بیندازند یا در زمان کوتاه‌تری دوره ببینند؛ از جمله برندگان مدال المپیک و بازی‌های آسیایی و نوازندگان و رقصندگان کلاسیک که در برخی مسابقات جوایز برتر را کسب می‌کردند.

مجلس کره جنوبی اکنون در حال بررسی لایحه‌ای است که خدمت سربازی را برای ستارگان کی‌پاپ کوتاه کند.

در ماه آوریل یکی از مدیران بی‌تی‌اس گفت که برخی از اعضای گروه به دلیل ابهام‌ها در مورد تصمیم مجلس، روزگار سختی را می‌گذرانند. او تصمیم‌گیری هرچه سریع‌تر در این باره را خواستار شد.

گروه بی‌تی‌اس از زمان شروع به کار خود در سال ۲۰۱۳، با ارائه ترانه‌هایی شاد و پرانرژی و به راه انداختن کارزارهای اجتماعی با هدف توانمندسازی جوانان، شهرتی جهانی یافت.

بی‌تی‌اس اولین گروه آسیایی بود که سال ۲۰۲۱ در مراسم جوایز موسیقی آمریکا، جایزه بهترین هنرمند سال را برنده شد. آن‌ها در ماه مه با جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات‌متحده، در کاخ سفید ملاقات کردند تا درباره جنایات ناشی از نفرت نژادی که آسیایی‌ها را هدف قرار می‌دهد، گفت‌وگو کنند.

یک اندیشکده کره جنوبی در سال ۲۰۱۸ تخمین زد که بی‌تی‌اس بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۳ در مجموع ۵۶ تریلیون وون (۴۳ میلیارد دلار) سود اقتصادی برای این کشور به ارمغان خواهد آورد.

بیشتر از زندگی