گروه موسیقی پاپ کره‌ای پیام جوانان را به سازمان ملل برد

یک‌میلیون هوادار بی‌تی‌اِس این اجرا را تماشا کردند

گروه پسرانه پاپ کره‌ای بی‌تی‌اِس یکی از مشهورترین ترانه‌هایشان را در تالار سازمان ملل اجرا کردند.

در میانه همه‌گیری جهانی، درگیری در افغانستان و طوفان‌های مرگبار که با تغییرات آب و هوایی و گرمایش زمین تشدید شده است، بیش از یک‌میلیون نفر روز دوشنبه توجهشان به اجلاس سازمان ملل جلب شد اما نه به خاطر سخنرانی رهبران سیاسی، بلکه به علت حضور یکی از محبوب‌ترین گروه‌های موسیقی جوانان در این رویداد.

هفت عضو این گروه پسرانه موسیقی، همراهان رئیس‌جمهور کره جنوبی، مون جائه این، بودند که به‌عنوان فرستاده ویژه ریاست جمهوری برای نسل‌ها و فرهنگ آینده تعیین کرده است. آن‌ها «مجوز رقص» یکی از تک آهنگ‌های خود به زبان انگلیسی را خواندند که بیش از یک‌میلیون هوادارشان این اجرا را که از پیش ضبط‌شده بود، تماشا کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هفت عضو این گروه پاپ کره‌ای با رقص و حرکات موزون پرانرژی‌شان، اشعاری که خیلی زود در ذهن جا می‌گیرند و طرفداران پرشور و متعصبشان آن را از بر دارند، در یک سخنرانی تقریباً هفت‌دقیقه‌ای در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک واکسن ویروس کرونا را تبلیغ کردند و جوانان را به دلیل «تاب‌آوری و مقاومتشان» مورد تحسین قرار دادند.

حضور این گروه در مقر سازمان ملل یک روز پیش از آن بود که بیش از صد رهبر و نماینده کشورهای جهان روز سه‌شنبه برای افتتاح مجمع عمومی گرد هم آیند.

در این ویدیو نشان داده می‌شود که این خوانندگان جوان در راهروهای خالی سالن اجتماعات مقر سازمان ملل، جایی که روسای جمهور و خودکامگان پیش‌تر تهدید به نابودی جهان کرده‌اند و دیپلمات‌ها راهپیمایی کرده‌اند و همچنین خارج از مجتمع، می‌رقصند.

تعداد زیادی از طرفداران گروه در کانال یوتوب سازمان ملل متحد با جدیت این رویداد را پیگیری کرده و گفتگوی زنده و هم‌زمان این کانال را با پیام‌های پر احساس خود تسخیر کردند. بسیاری از آن‌ها با ارسال ای موجی‌های قلب بنفش که تبدیل به یک نماد شده است، صفحه گفتگوی زنده یوتیوب سازمان ملل را پر کردند.

کیم نام جون، خواننده اصلی گروه، می‌گوید: «من شنیده‌ام که امروزه از نوجوانان و کسانی که در سال‌های ۲۰ سالگی خود هستند به‌عنوان نسل ازدست‌رفته کووید یاد می‌شود؛ اما من فکر می‌کنم این سخت است که بگوییم آن‌ها از دست رفته‌اند آن‌هم فقط به این دلیل که مسیری که در آن قدم می‌گذارند با چشم بزرگ‌ترها دیده نمی‌شود.»

رئیس‌جمهور کره جنوبی اعضای گروه را که کت‌وشلوارهای تیره به تن داشتند و در کنار نامشان که روی سینه سنجاق شده بود نشان‌هایی در حمایت از کمپین اهداف توسعه پایدار سازمان ملل سنجاق کرده بودند را معرفی کرد.

او گفت که BTS که مخفف کلمات کره‌ای Bangtan Sonyeondan یا پیشاهنگان ضد گلوله است، «احتمالاً محبوب‌ترین گروه هنری نزد مردم جهان است.»

در سال ۲۰۱۸ نیز این گروه از سازمان ملل متحد بازدید کرد تا به یونیسف کمک کند تا کمپین نسل نامحدود (Generation Unlimited) را تبلیغ کند، کمپینی که به آموزش جوانان و ارائه آموزش‌های حرفه‌ای به آنها اختصاص داده شده است.

جی هوپ، یکی از اعضای گروه BTS، گفت که هر هفت خواننده این گروه واکسینه شده‌اند: «چیزی که مهم است انتخاب‌هایی است که هنگام مواجهه با تغییر انجام می‌دهیم، درست است؟ مسلم است که ما واکسن زده‌ایم. واکسیناسیون به‌نوعی بلیت برای ملاقات با طرفدارانمان بود که امروز منتظر ما هستند و به خاطر واکسیناسیون است که می‌توانیم امروز در مقابل شما بایستیم.»

بی‌تی‌اِس گروه پسرانهٔ هفت نفره اهل کره جنوبی است که از سال ۲۰۱۰ ترانه‌خوانی می‌کنند. اعضای این گروه جین، شوگا، جی-هوپ، آراِم، جیمین، وی و جونگ کوک هستند.

 آن‌ها به‌تازگی آهنگ‌هایی به زبان انگلیسی هم خوانده‌اند که ترانه‌سرایان و آهنگ‌سازان محبوبی با آن‌ها در این زمینه همکاری کرده‌اند. ازجمله اد شرن هنرمند بریتانیایی در سرودن «مجوز رقص» سهیم بوده است. گروه موسیقی بی‌تی‌اس در سال ۲۰۲۰ توسط مجله تایم به‌عنوان چهره برتر سال در حوزه هنر معرفی شده بود.

بیشتر از موسیقی