بازداشت ۱۲۰ گردشگر در جنگل‌های نکا مازندران

به‌گفته دادگستری مازندران اتهام این افراد «نصب بنرهای شیطان‌پرستی، شرب خمر، روابط نامشروع، رقص مختلط و کشف حجاب» بوده است

  پلیس امنیت اخلاقی ناجا پیش‌تر اعلام کرده بود که دستگاه قضایی «کشف حجاب» را جرم اعلام و برای آن مجازات زندان تعیین کرده است- عصر ایران

شبکه‌های خبری از بازداشت ۱۲۰ گردشگر در جنگل‌های نکا در استان مازندران به جرم «هنجارشکنی» خبر داده‌اند.

به گزارش رسانه‌های خبری ایرانی، محمد صادق اکبری، رئیس کل دادگستری استان مازندران گفت که بازداشت‌شدگان اعضای یک «تور گردشگری غیرمجاز بودند که مرتکب اعمال مجرمانه» شده بودند.

اکبری، گفته است که پلیس امنیت اخلاقی این افراد را بازداشت کرده و برای آنان پرونده قضایی تشکیل شده است.

به گفته اکبری،اتهام این گروه از بازداشت‌شدگان «نصب بنرهای شیطان‌پرستی، شرب خمر، روابط نامشروع، رقص مختلط، کشف حجاب و دیگر موارد خلاف شرع و قانون» بوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران این موارد ممکن است مجازات‌های سنگین در پی داشته باشد.

پلیس امنیت اخلاقی ناجا پیش‌تر اعلام کرده بود که دستگاه قضایی «کشف حجاب» را جرم اعلام و برای آن مجازات زندان تعیین کرده است.

در سال‌های گذشته موارد متعددی از بازداشت سازمان‌دهندگان تورهای گردشگری و همچنین گردشگرانی که در سفر اقدام به پخش موسیقی و پایکوبی کرده بودند در ایران خبرساز شد.

ماموران نیروهای امنیتی و پلیس جمهوری اسلامی ایران همچنین به‌صورت منظم به مهمانی‌های خصوصی شهروندها حمله کرده و شرکت‌کنندگان را بازداشت می‌کنند.

در سال ۱۳۹۹ نیز سازمان‌های مدافع حقوق بشر ایران از اعدام یک زندانی در زندان مرکزی مشهد به جرم «نوشیدن مشروبات الکلی» خبر دادند.