تجمعات اعتراضی بازنشستگان در چند شهر دیگر ایران ادامه یافت

بازنشستگان تامین اجتماعی در اعتراض به مصوبه افزایش ۱۰ درصدی مستمری، بار دیگر به خیابان آمدند

اعتراضات بازنشستگان تامین اجتماعی به مصوبه افزایش ۱۰ درصدی مستمری و دستمزد، پس از حدود یک هفته همچنان ادامه دارد، بازنشستگانی که پس از حدود همچنان هیچ‌گونه پاسخی در قبال مطالبات خود دریافت نکردند.

از حدود یک هفته قبل پس از اعلام مصوبه افزایش ۱۰ درصدی مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی، شهرهای مختلف ایران شاهد برپایی تجمعات اعتراضی گسترده‌ای بود که حالا با محقق نشدن خواسته این گروه، حضور بازنشستگان در خیابان همچنان ادامه دارد.

روز شنبه، ۲۱ خرداد، شهرهای مختلفی از جمله اهواز، همدان، کرج، ایلام و شوش، شاهد برپایی اعتراضات بازنشستگان بودند. بازنشستگان ایلامی در اعتراض به عملی نشدن وعده‌های دولت در خصوص میزان افزایش مستمری، با پهن کردن سفره‌ای خالی در مقابل استانداری این شهر، خواستار احقاق مطالبات‌شان شدند. 

در شوش نیز معترضان اعلام کردند که ما خواستار ابطال مصوبه افزایش ۱۰ درصدی حقوق بوده و در عین حال از دولت و سازمان تامین اجتماعی می‌خواهیم تمام بازنشستگان کارگری کشور را مشمول افزایش مزدی شورایعالی کار قرار دهد.

ایلنا به نقل از محمدحسن آصفری، نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها نوشت که اکثر نمایندگان مجلس نسبت به این مصوبه معترض بوده و از دولت گلایه دارند که چرا مصوبه شورایعالی کار و تامین اجتماعی را اجرایی نکرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او با اشاره به افزایش ۵۷ درصدی حقوق بازنشستگان حداقل‌بگیر عنوان کرد: « نمی‌شود بخشی از قانون را اجرا کرد و بخشی را کنار گذاشت، نمی‌شود گفت بخشی از قانون حلال است اما بخشی دیگر حرام! دولت باید کل مصوبه‌ی شورایعالی کار را برای بازنشستگان اجرایی می‌کرد.»

علی ترکاشوند، عضو اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری تهران نیز با انتقاد از مصوبه دولت، گفت که شاید کاهش سایر سطوح مزدی از ۳۸ درصد به ۱۰ درصد یک تصمیم ساده برای دولت باشد اما لطمه بزرگی به زندگی بازنشستگان وارد می‌سازد.

طی روزهای گذشته اعتراضات گسترده‌ای از سوی بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای مختلف کشور برگزار شد. در نخستین روزهای برگزاری این اعتراضات، تعدادی از بازنشستگان از سوی پلیس بازداشت شدند.

پس از شکل‌گیری این اعتراضات، کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد جلسه‌ای با وزارتخانه‌های مرتبط برگزاری کرده و در این زمینه با آنها گفت‌وگو خواهد کرد.

با این حال تاکنون هیچ اقدامی در راستای پاسخگویی به مطالبه بازنشستگان برای ابطال مصوبه افزایش ۱۰ درصدی دستمزد و مستمری، اتخاذ نشده است.