صدور حکم اعدام برای مهاجمی که به سه آخوند در مشهد حمله کرد

عبداللطیف مرادی، روز ۱۵ فروردین در صحن امام هشتم شیعیان در مشهد، با چاقو به سه آخوند شیعه حمله کرد که دو نفر از آن‌ها کشته شدند

روابط عمومی آستان «قدس رضوی» روز ۱۶ فروردین خبر داد که به سه روحانی در صحن آرامگاه امام هشتم شیعیان حمله شده است- عکس از ایرنا

سخنگوی قوه قضاییه جمهوی اسلامی ایران، روز سه‌شنبه ۱۷ خرداد (هفتم ژوئن) از صدور حکم اعدام برای عامل حمله مرگبار به سه آخوند در مشهد خبر داد.

عبداللطیف مرادی، روز ۱۵ فروردین در صحن امام هشتم شیعیان در مشهد، با چاقو به سه آخوند شیعه حمله کرد که دو نفر از آن‌ها کشته شدند.

به گزارش‌ خبرگزاری‌های ایرانی، مسعود ستایشی، سخگوی قوه قضاییه، گفته است که وکیل مرادی تقاضای فرجام کرده و اکنون پرونده به دیوان عالی منتقل شده است.

دادگاه رسیدگی به اتهامات عبداللطیف مرادی، اول خرداد در دادگاه انقلاب اسلامی مشهد برگزار شده بود و محسن پاکدامن، آخوند مضروبی که پس از جراحی بهبود یافت، نیز در دادگاه حاضر بود و خواستار مجازات متهم «در چارچوب موازین شرعی و قانونی» شد.

نماینده دادستان در دادگاه مدعی شده بود که متهم دارای «تفکرات تکفیری» است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پس از حمله فوق، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، به شکل تلویحی گفته بود که ضارب افغان است، و یک روز بعد خبرگزاری تسنیم اعلام کرد که شخص ضارب «ازبک‌تبار است و یک سال پیش به شکل غیرقانونی از مرز پاکستان وارد ایران شده است.»

علی‌رغم تاکید جمهوری اسلامی بر وحدت میان شیعه و سنی، مشهد یکی از صحنه‌های مواجهه خشونت‌بار حکومت با اهل تسنن بوده است و جمهوری اسلامی اقدامات گسترده‌ای را برای تقویت حضور شیعیان و حفظ برتری آنان در استان خراسان رضوی انجام داده است.

حمله به طلبه‌های شیعه در مشهد، دو روز پس از کشتن دو طلبه سنی در استان گلستان صورت گرفت.