انتشار اطلاعاتی تازه‌ از ضارب سه روحانی در مشهد

شش نفر در جریان حمله به سه روحانی در مشهد بازداشت شدند

خبرگزاری «تسنیم» هویت ضارب سه روحانی در مشهد را فردی ۲۱ ساله به نام «عبداللطیف مرادی» اعلام کرد که تبار «ازبک» دارد و سال گذشته به «صورت غیرقانونی» از مرز پاکستان وارد ایران شده و در مشهد ساکن شده بود.

این خبرگزاری روز چهارشنبه ۱۷ فروردین گزارش کرد، «عبداللطیف با برادر خود در یک «باربری» کار می‌کرده و در منطقه «مهرآباد» مشهد سکونت داشت.

آن‌طور که خبرگزاری «تسنیم» نوشته است، این جوان ۲۱ ساله «دارای تفکرات تکفیری است که شیعیان را رافضی و مجوس می‌داند و معتقد است باید خون آنان ریخته شود.»

این گزارش می‌گوید عبداللطیف روز گذشته ساعت ۱۳ بعدازظهر با «همراه داشتن یک چاقوی نسبتا بزرگ» وارد صحن «پیامبر اعظم» می‌شود و تا ساعت ۱۴:۱۶ دقیقه «منتظر» می‌ماند و در نهایت به سه روحانی حمله‌ور می‌شود.

آن‌طور که این خبرگزاری نوشته این جوان در شبکه‌های اجتماعی با «عناوین متعددی مانند عبداللطیف السلفی، حسن مرادی و ابوالعاقب الموحد» نیز فعالیت داشته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نتایج تحقیقات سایت «ایندیپندنت فارسی» نشان می‌دهد صفحه‌ای با نام «أبوالعاقب الموحد» در توییتر فوریه سال ۲۰۲۲ راه‌اندازی شده که دارنده آن شباهت بسیاری با ضارب روز گذشته مشهد دارد.

در این حساب کاربری، فیلمی از صاحب حساب کاربری دیده می‌شود که در آن شیعیان را جریانی «مشرک» و «خارج از اسلام» می‌داند.

براساس آخرین گزارش‌ها شش نفر به اتهام همکاری با عبداللطیف از سوی نهاد‌های امنیتی بازداشت شده‌‌اند که دو نفر از آنها برادر او هستند.

نهاد‌های اطلاعاتی و امنیتی و یگان حفاظت آستان «قدس رضوی» تاکنون توضیح نداده‌اند که این جوان چطور توانسته است با سلاح سرد وارد آرامگاه امام هشتم شیعیان بشود و به مدت بیش از یک ساعت در آنجا باقی بماند.

این جوان روز سه‌شنبه با حمله به سه روحانی، یک نفر از آنها را کشت و دو نفر دیگر را راهی بیمارستان کرد.