رایزنی هری کین در باره نحوه اعتراض‌ به نقض حقوق بشر در قطر

در آستانه برگزاری این مسابقات جنجالی، کین با ستاره‌های جهانی هم‌تراز خود از سایر کشورها در باره این موضوع صحبت کرده است

کاپیتان تیم ملی فوتبال انگلستان: «با برخی از بازیکنان دیگر تیم و چند نفر از بازیکنان تیم‌های ملی برخی کشورهای اروپایی صحبت کرده‌ام» - AFP

هری کین و تیم انگلستان مشغول بررسی و تصمیم‌گیری در باره راهی‌اند که در جام جهانی بر نقض حقوق بشر در قطر تاکید کنند و در همین راستا او با بازیکنان سایر کشورها نیز مشورت کرده‌ است.

انتقادهایی از رفتار میزبان جام جهانی ۲۰۲۲، با کارگران مهاجر، زنان و جامعه اقلیت‌های جنسی و جنسیتی مطرح شده است و عفو بین‌الملل ماه گذشته از فیفا خواست دست‌کم ۴۴۰ میلیون دلار (۳۵۰ میلیون پوند) به کارگران مهاجری که با آن‌ها بدرفتاری شده است، خسارت بپردازد.

مارک بولینگهام، دبیرکل فدراسیون فوتبال انگلستان در ماه مارس برای بازیکنان این کشور سخنرانی کرد و در باره نقض حقوق بشر در قطر برای آنان توضیح داد.

جردن هندرسون، کاپیتان دوم تیم انگلستان این موارد را «هولناک، ناامیدکننده و وحشتناک» توصیف کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کین گفت هنوز در مورد چگونگی اقدام تصمیم نگرفته‌اند، اما با اعضای سایر تیم‌های ملی گفت‌وگو کرده است.

او از شخصی نام نبرد، اما هوگو لوریس، کاپیتان فرانسه و قهرمان جام جهانی فوتبال، یکی از هم‌تیمی‌های او در باشگاه تاتنهام است.

کاپیتان تیم ملی فوتبال انگلستان گفت: «با برخی از بازیکنان دیگر تیم و چند نفر از بازیکنان تیم‌های ملی برخی کشورهای اروپایی صحبت کرده‌ام. همین که به نتیجه‌ای برسیم به اطلاع همگان خواهیم رساند، اما گفت‌وگو همچنان ادامه دارد و هنوز به نتیجه‌ قطعی نرسیده‌ایم.»

«اما لازم است در مورد اقدامی که باید قبل از جام جهانی و در جام جهانی انجام دهیم گفت‌وگو کنیم.»

انگلستان شنبه در نخستین بازی از چهار بازی خود در گروه A3 لیگ ملت‌ها در این تابستان به دیدار مجارستان می‌رود و سپس با رقبای خود در این گروه یعنی ایتالیا، آلمان و دوباره مجارستان (دیدار برگشت) مسابقه خواهد داد.

 

© The Independent

بیشتر از فوتبال