دیدار دوستانه ایران و اروگوئه هم لغو شد؛ راه دور بود

مسیر پروازی تیم ملی فوتبال ایران برای بازی‌های تدارکاتی تغییر کرد؛ هرچه نزدیک‌تر بهتر

دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، از بازی با اروگوئه استقبال نکرده است - ایلنا

پس از لغو بازی تدارکاتی تیم‌ ملی فوتبال ایران با کانادا و به هم خوردن برنامه سفر والیبالیست‌های زن ایران به ونکوور، مسابقه دوستانه‌ای که قرار بود بین تیم‌ فوتبال ایران و اروگوئه برگزار شود، نیز لغو شد.

فدراسیون فوتبال «مسیر طولانی پرواز» را دلیل لغو این بازی اعلام کرد و مدعی شد دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، از شرکت تیمش در این دیدار استقبال نکرده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری تسنیم، نزدیک به سپاه پاسداران، پس از لغو بازی دوستانه تیم‌های ایران و کانادا، مسیر بازی‌های تیم ملی فوتبال تغییر کرد و حالا به دنبال برپایی اردو در قطر است.

این خبرگزاری مدعی شد: «تیم ملی فوتبال ایران در صورت حضور در اروگوئه، علاوه بر از دست دادن اردوی خود در قطر، فرصت بازی‌های دوستانه بیشتر را هم از دست می‌داد و صرفا باید در تک‌بازی مقابل اروگوئه شرکت می‌کرد. از همین رو، با توجه به مسیر طولانی تا اروگوئه، تیم ملی از حضور در این بازی انصراف داد.»

ادعای برگزاری اردوی تدارکاتی در قطر طبق برنامه‌ریزی در حالی مطرح می‌شود که حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان، روز چهارشنبه، ۱۱ خرداد، در حاشیه نشست هیئت دولت گفت که هنوز درباره برنامه سفر تیم ملی فوتبال به قطر اطلاعاتی ندارد و قصد دارد در سفر هفته آینده خود به قطر، درباره این موضوع رایزنی کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فدراسیون فوتبال نیز روز سه‌شنبه خبر داد در حال مذاکره با سه کشور کامرون، کنگو و الجزایر است تا در صورت توافق، با این تیم‌ها در دوحه بازی دوستانه برگزار کند.

بر اساس این خبر، با این تیم‌ها نیز هنوز توافقی صورت نگرفته و مذاکرات در حال برگزاری است. تیم ملی فوتبال قطر هم روز پنجشنبه، ۱۲ خرداد، برای برگزاری یک بازی تدارکاتی راهی اسپانیا می‌شود و همه این‌ها در حالی است که تیم ملی فوتبال ایران  چهارشنبه به قطر سفر می‌کند؛ بدون اینکه برنامه‌ بازی‌های تدارکاتی‌اش مشخص شده باشد.

با وجود اینکه گفته می‌شود بازی تیم‌های ایران و اروگوئه به دلیل دوری راه لغو شد، شواهد آشکار می‌کند که این تصمیم پس از لغو بازی دوستانه ایران و کانادا در ونکوور گرفته شده است. تیم‌های فوتبال ایران و کانادا قرار بود ۱۵ خرداد در یک دیدار دوستانه به مصاف هم بروند اما دولت کانادا در پاسخ به درخواست خانواده جان‌باختگان هواپیمای اوکراینی و ابهام درباره رابطه حمید استیلی، سرپرست تیم ملی فوتبال ایران، با محمود خاضعین این بازی را لغو کرد.

پس از لغو مسابقه‌ تیم‌های ملی ایران و کانادا، مقام‌های ورزشی جمهوری اسلامی ایران ادعای غرامت ۱۰ میلیون دلاری از کانادا را مطرح کردند و وزیر ورزش و جوانان هم گفت که مثلث وزارت امور خارجه، فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش درباره بازی‌های تدارکاتی تیم ملی فوتبال ایران برای جام‌ جهانی ۲۰۲۲ تصمیم‌گیری می‌کند.

بیشتر از فوتبال