باشگاه استقلال با جدایی فرهاد مجیدی موافقت کرد

مجیدی اولین مربی از نسل جدید مربیان لیگ برتر ایران است که به فوتبال امارات راه می‌یابد

مجیدی با تیم استقلال قراردادی سه ساله داشت و برای رفتن از این باشگاه نیازمند اجازه مدیران باشگاه بود - برنا

باشگاه استقلال با صدور بیانیه‌ای با جدایی فرهاد مجیدی از سرمربیگری تیم استقلال موافقت کرد.

باشگاه استقلال در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که پس از دریافت درخواست جدایی فرهاد مجیدی، جلسات فشرده و مداومی با او برگزار شد اما او مربیگری در امارات را باز شدن پنجره جدیدی برای آینده حرفه‌ای خود عنوان کرد و در نهایت با وجود تلاش و مذاکره باشگاه نظر او تغییر نکرد.

در بخشی از اطلاعیه باشگاه استقلال آمده است: «با وجود تمایل فراوان برای ادامه این مسیر با فرهاد مجیدی، ایشان مایل به تجربیات جدیدی در حرفه خود است.»

هنوز گزینه‌های پیشنهادی برای سرمربی‌گری تیم استقلال معرفی نشده‌اند اما در اطلاعیه باشگاه استقلال آمده است که برای از دست ندادن زمان نقل و انتقالات و آماده‌سازی تیم، مدیرعامل باشگاه، سرمربی جدید را در اسرع وقت انتخاب و معرفی می‌کند.

تنها چند روز پس از کسب عنوان قهرمانی تیم استقلال در لیگ برتر، فرهاد مجیدی سرمربی این تیم با انتشار اطلاعیه‌ای در صفحه اینستاگرامش، از داشتن پیشنهاد برای نشستن بر نیمکت یک تیم اماراتی و جدایی از استقلال خبر داد. این در حالی بود که مجیدی با تیم استقلال قراردادی سه ساله داشت و برای رفتن از این باشگاه نیازمند اجازه مدیران باشگاه بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در بخشی از متن خداحافظی فرهاد مجیدی در اینستاگرام این سرمربی آمده بود: «در میانه‌ی پلشتی‌ها و ‌کم‌خردی‌ها و بی‌اخلاقی‌هایی که پاسخگویی به آنها را در شان سرمربی استقلال نمی‌دانستم، کارم را با اعتماد پدرانه مدیر عامل محترم و حمایت هواداران عزیز شروع کردم .... مربیگری در امارات تجربه تازه‌ای برای مربی ایرانی است و از این منظر پیشنهاد کار جدیدم را دریافت کردم و طی نامه‌ای درخواست جدایی خود را تقدیم مدیریت کردم.»

بلافاصله پس از انتشار نامه خداحافظی مجیدی، تعدادی از هواداران استقلال در فضای مجیدی مربی خود را مورد انتقاد قرار دادند و به او به خاطر تکرار تجربه رها کردن تیم و رفتن به امارات تاختند زیرا او در دوران بازیکنی خود هم دو بار از استقلال به باشگاه‌های عربی در کشورهای امارات و قطر رفته بود. با این حال این انتقادها و حتی درخواست‌ مسئولان باشگاه کارساز واقع نشد و نشان داد که او عزمش را جزم کرده که فضای متفاوتی را در عرصه فوتبال تجربه کند.

گفته می‌شود مقصد فرهاد مجیدی باشگاه الاتحاد کلبا در لیگ امارات است، باشگاهی با قدمت ۵۰ ساله در منطقه کلبای امارت شارجه. حشمت مهاجرانی مربی ایرانی دیگری است که سابقه‌ طولانی در فوتبال امارات دارد. مهاجرانی با انقلاب سال ۵۷ کار در تیم ملی ایران را ترک کرد، به باشگاه الشعب امارات رفت و پس از یک فصل مربیگری در الشعب برای تیم ملی امارات انتخاب شد. او از سال ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۳ سرمربی امارات بود و سپس دو فصل در الوحده امارات کار کرد. مهاجرانی بار دیگر در سال‌های ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۴ تیم جوانان امارات را هدایت کرد.

در حال حاضر مربیان ایرانی در فوتبال آسیا بازار کار چندان زیادی ندارند و مجیدی اولین مربی از نسل جدید مربیان لیگ برتر ایران است که برای این منظور راهی امارات می‌شود.

بیشتر از فوتبال