دوسوم بخش‌های ایالت تگزاس بیش از مراکز سلامت روان، اسلحه‌فروشی دارند

در ۴۱ کانتی در سراسر ایالات متحده آمریکا، شمار فروشندگان سلاح دست‌کم ده برابر مراکز تخصصی بهداشت و سلامت روح و روان است

تجمع طرفداران محدود کردن حق اسلحه در تگزاس- Patrick T. FALLON / AFP

چنان که شبکه خبری ای‌بی‌سی آمریکا می‌گوید، شمار فروشگاه‌های اسلحه در یک‌پنجم کل آمریکا، دو برابر شمار مراکز خدمات بهداشت و سلامت روانی است.

این شبکه خبری، تحلیل فوق را بر اساس مطالعه پروانه‌های صادر شده از سوی اداره نظارت بر الكل، تنباکو، و اسلحه و همچنین مراکز ارائه خدمات بهداشت و درمان منتشر کرده است.

بنابر همین آمار در ۴۱ بخش از ایالات‌های سراسر آمریکا، شمار فروشندگان سلاح دست‌کم ده برابر مراکز تخصصی بهداشت و سلامت روح و روان است.

به گزارش ای‌بی‌سی ۷۰ درصد بخش‌های ایالت تگزاس بیش از آنکه مراکز ارائه خدمات سلامت روانی داشته باشند، اسلحه‌فروشی دارند؛ وضع در شهر یووالد جایی که هفته گذشته یک مهاجم مسلح ۱۹ کودک و دو معلم را در یک دبستان با شلیک گلوله کشت، به همین منوال است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ای‌بی‌سی به نقل از یک استادیار دانشکده روان‌شناسی و علوم رفتاری در دانشگاه استنفورد نوشته است ایالت تگزاس از نظر بودجه سلامت روان در قعر جدول قرار دارد. بنابر گزارش سال ۲۰۲۲ درباره وضعیت سلامت روانی در ایالات متحده آمریکا، شهر واشنگتن نیز از نظر دسترسی کلی به خدمات سلامت روانی در جایگاه آخر ایالات‌های ۵۰‌ گانه آمریکا است.

آمارها حاکی نشان‌ می‌دهد که گرگ ابوت، فرماندار تگزاس، ۲۱۱ میلیون دلار از بودجه سازمان نظارت بر برنامه‌های سلامت روانی این ایالت را قطع کرده است.

ایالت‌های آیوا، تگزاس، میزوری و ایندیانا جزو مناطقی در آمریکا به‌حساب می‌آیند که بیش از مراکز بهداشت و درمان روانی، فروشگاه‌های اسلحه دارند.

کالیفرنیا یکی از هفت ایالت آمریکا است که شمار مراکز ارائه سلامت روانی در آن‌ها بیش از اسلحه‌فروشی‌ها است. در این میان سن‌فرانسیسکو بالاترین نرخ کلینیک‌های سلامت روح و روان را در مقایسه با فروشندگان اسلحه دارد؛‌ این بخش با چهار هزار و ۱۱۰ مرکز بهداشت روان، فقط یک اسلحه‌فروشی دارد.

منهتن و بروکلین در نیویورک نیز در میان ۱۵ بخشی هستند که شمار مراکز سلامت روان در آن‌ها از تعداد اسلحه‌فروشی‌ها بیشتر است.

بیشتر از جهان