اعتراض تند سرمربی گلدن‌استیت به خشونت مسلحانه در آمریکا

استیو کر موافق تصویب قانونی است که فروش اسلحه را محدود می‌کند

استیو کر از لایحه‌‌ای که موافق کنترل سختگیرانه‌تر برای فروش سلاح به افراد است، بارها حمایت کرده است- Glenn James / NBAE / Getty Images via AFP

استیو کر، سرمربی گلدن‌استیت، در نشست خبری پیش از بازی چهارم این تیم مقابل دالاس ماوریکس در فینال کنفرانس غرب ان‌بی‌اِی (NBA) ترجیح داد درباره بازی صحبت نکند و اعتراض تندی به خشونت مسلحانه در آمریکا داشت.

بازی چهارم دو تیم در تگزاس بود، شهری که ساعاتی قبل ۲۱ نفر از جمله ۱۹ کودک در تیراندازی در یک مدرسه به قتل رسیده بودند. کر یکی از موافقان سختگیری در مورد فروش اسلحه در آمریکا است و پدرش در سال ۱۹۸۴ در یک حمله تروریستی در بیروت به قتل رسید.

کر که در نشست خبری فریاد می‌زد، گفت: «چه زمانی قرار است ما کاری کنیم؟ من خسته شده‌ام. خسته‌ام از اینکه اینجا بنشینم و به خانواده‌های داغدار تسلیت بگویم. از این سکوت‌های یک دقیقه‌ای خسته‌ام. دیگر کافی است!»

کر از لایحه‌‌ای که موافق کنترل سختگیرانه‌تر برای فروش سلاح به افراد است، بارها حمایت کرده است. این لایحه سال ۲۰۲۱ در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، ولی مجلس سنا هنوز با آن موافقت نکرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کر در حالی که به دوربین خیره شده بود خطاب به میچ مک‌کانل، رهبر جناح اقلیت در سنا، گفت: «میچ مک‌کانل، از تو می‌پرسم. از تمام سناتورهایی می‌پرسم که درباره خشونت و تیراندازی در مدارس و سوپرمارکت‌ها کاری نمی‌کنند. از شما می‌پرسم: آیا علاقه شخصی‌تان به قدرت را به زندگی کودکان و سالمندان و افرادی که به کلیسا می‌روند، ارجح می‌دانید؟ چون این چیزی است که به نظر می‌رسد.» او پیش از ترک سانل کنفرانس مشتش را روی میز کوبید و گفت: «این رقت‌انگیز است. من دیگر طاقت این وضعیت را ندارم.»

جیسون کید، سرمربی ماوریکس هم پیش از بازی درباره این تیراندازی مرگبار صحبت کرد و گفت: «ما با قلب‌های اندوهبار برای جامعه و برای این مدرسه بازی خواهیم کرد. ما به‌عنوان مربی بچه داریم. افراد حاضر در این اتاق بچه دارند. به این فکر کنید که برای هرکدام از اعضای خانواده و دوستان در مدرسه چه اتفاقی ممکن است بیفتد. ما نمی‌توانیم این بازی را لغو کنیم و مجبوریم به زمین برویم. ولی اخبار اتفاقاتی که در تگزاس و کل کشور ما رخ می‌دهد، غم‌انگیز است.»

این بازی در نهایت با برتری ۱۰۹ – ۱۱۹ دالاس ماوریکس به پایان رسید و لوکا دانچیچ با کسب ۳۰ امتیاز ستاره تیم میزبان بود. گلدن‌استیت در مجموع این سری ۱ – ۳ از حریفش پیش است و هر تیمی که زودتر به برد چهارم برسد، راهی فینال ان‌بی‌اِی (NBA) خواهد شد. بازی ششم دو تیم بامداد جمعه به وقت تهران به میزبانی گلدن‌استیت در سن‌فرانسیسکو برگزار می‌شود.

بیشتر از جهان