تصاویر نیمه‌برهنه مردان در برنامه‌های دوست یابی زنان را فراری می‌دهد

زنان احتمال داشتن رفتارهای جنسی پرخطر را در تصاویر بدون پیراهن بالاتر می‌دانند

«اگر می‌خواهید تاثیر مثبتی روی زنان داشته باشید، نمایش ظاهر جنسی بهترین انتخاب نیست» - Getty Images via AFP

آقایان قبل از آنکه برای نشان دادن سینه ستبرشان برهنه شوند باید نتایج تحقیقات جدید درباره میزان جذابیت بدن برهنه برای زن‌ها را بخوانند.

طبق نتایج یک مطالعه مردانی که بدون پیراهن در برنامه‌های دوست‌یابی ژست می‌گیرند به نظر مخاطبان «نخواستنی و شلخته» هستند.

نتایج این پژوهش جدید روی کاربران برنامه‌های آنلاین دوست‌یابی می‌گوید اگر دنبال جفت مناسب هستید بهتر است پیراهنتان را بپوشید.

محققان دانشگاه کلرادو اخیراً دریافته‌اند که مردانی که تصویر نمایه برنامه «تیندر»  که یکی از مشهورترین برنامه‌های جفت‌یابی آنلاین است را با عکس‌های برهنه و بدون پیراهن پر می‌کنند کمتر شایسته و بیشتر عیاش و بی‌بندوبار شناخته می‌شوند.

به ۵۶۷ شرکت‌کننده در این مطالعه تصاویر غیرواقعی از مرد جوان، سفیدپوست و بالغی به نام «نوا» نشان داده شد. تصاویر و توضیحات او بر پایه سه عامل انگیزه رابطه، عضلانی بودن و ظاهری جنسی داشتن، با هم متفاوت بودند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

برخی از نسخه‌های نوا حسابی عضلانی بودند و برخی نه چندان. در برخی از آن‌ها نوشته‌شده بود که به دنبال رابطه جنسی بدون تعهد است و در برخی دیگر نوشته‌شده بود رابطه‌ای جدی می‌خواهد. تصاویر هم برخی بدون پیراهن و برخی با تی‌شرتی سفید بودند.

سه بعد انگیزه رابطه، عضلانی بودن و داشتن ظاهر جنسی، بر ادراک و برداشت مردم از نوا تأثیر می‌گذاشت.

زنان احتمال داشتن رفتارهای جنسی پرخطر را در تصاویر بدون پیراهن بالاتر می‌دانستند و همچنین او را از نظر جذابیت اجتماعی و شایستگی پایین‌تر می‌دیدند.

مردانی که پروفایل نوا به آن‌ها نشان داده شد تا حدودی موافق این نظرات بودند، اما فکر نمی‌کردند که نوای بدون پیراهن از نظر شایستگی پایین‌تر باشد.

وقتی در پروفایل نوا نوشته می‌شد که به دنبال رابطه جنسی بدون تعهد است، همه شرکت‌کنندگان چه زن و چه مرد او را از نظر رفتارهای جنسی پرخطر بالاتر و از نظر شایستگی پایین‌تر می‌دانستند. اگر چه دیدن عضلات برجسته مردان را جذاب‌تر می‌کند اما درعین‌حال احتمال اینکه مخاطبان برنامه‌های دوست‌یابی چنین هیکلی را مساوی با رفتارهای جنسی پرخطر بدانند بالا است.

لازم به یادآوری است که این پژوهش تفاوت‌های فرهنگی مذهبی در کشورهای متفاوت را در نظر نگرفته است؛ اما این محققان بدون توجه به عوامل دیگر با بررسی نتیجه این پژوهش چند راهنمایی کاربری برای انتخاب عکس ‌دارند.

 آن‌ها به مردان مجرد توصیه کردند حتی در برنامه‌های دوست‌یابی که متمرکز بر پیدا کردن شریک جنسی است «اگر می‌خواهید تاثیر مثبتی روی زنان داشته باشید، نمایش ظاهر جنسی بهترین انتخاب نیست.»

 یک راهنمایی دیگر هم این هست که عکس خودتان در کنار دوستانتان نگذارید، این موضوع به آن‌ها ارتباطی ندارد!

برای نشان دادن صورت خود خسیس نباشید. عینک آفتابی یا ماسک خود را بردارید، چون آن‌ها چهره شما را پنهان می‌کنند. بهترین عکس‌ها آن‌هایی هستند که واضح و شفاف‌اند و برخی می‌گویند به لب داشتن لبخند نیز تاثیر مثبت زیادی خواهد داشت.

بیشتر از زندگی