هشدار غرب: همچنان احتمال پیروزی روسیه در اوکراین وجود دارد

غرب خود را آماده می‌کند تا به حمایت‌ از اوکراین برای یک دوره درگیری طولانی با روسیه و احتمالا تا پایان سال ادامه دهد

مقام‌های غربی گفتند که روسیه با وجود شکست در اهداف اصلی خود در تهاجم به اوکراین، همچنان می‌تواند در این کشور مدعی پیروزی شود.

آن‌ها به شرط ناشناس ماندن گفتند که غرب آماده می‌شود تا در ماه‌های پیش رو، حتی تا پایان سال از اوکراین حمایت کند، چون ولادیمیر پوتین همچنان «تعریفی جدید» از چیزی که آن را «پیروزی» می‌داند ارائه می‌دهد.

هنگامی که نیروهای رئیس‌‌جمهوری روسیه در ۲۴ فوریه به اوکراین حمله کردند، هدفشان تصرف کی‌یف بود؛ اما نتوانستند به آن هدف نائل شوند و اخیرا بعد از تحمل شکست‌هایی در قالب چالش‌های تدارکاتی بزرگ و مقاومت شدید اوکراین، تلاش‌های خود را بر منطقه دونباس در شرق اوکراین متمرکز کرده‌اند.

روسیه قرار است ۹ مه «روز پیروزی» را جشن بگیرند، روز گرامیداشت تسلیم آلمان نازی، و به گمان تحلیلگران این تاریخ مهم است و می‌گویند پوتین ممکن است در آن زمان بیانیه‌ای در باره جنگ اوکراین صادر کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یک مقام غربی گفت: «پوتین آشکارا در تحقق اهداف اولیه خود قبل از جنگ شکست خورده است، اما هنوز در موقعیت پیروزی قرار دارد.»  

این مقام افزود با وجود شکست‌های سربازان پوتین، چنانچه تعدادشان «کافی» باشد قادرند «تعداد زیادی از نیروهای اوکراینی را محاصره کنند».

این مقام گفت موفقیت برای روسیه ممکن است تحکیم کنترل روسیه بر دونباس و ایجاد پلی زمینی با کریمه و در – احتمالی که آن را بدترین سناریو ممکن خواند- تلاشی دیگر برای حمله به کی‌یف باشد.

او گفت که تصرف پایتخت «برای پوتین کافی است تا آن را برد تلقی کند... زیرا مفهوم برد در روایت روسیه کمی متغیر است».

این مقام افزود با وجود این نتایج احتمالی، با توجه به خسارت اساسی که به ارتش روسیه وارد شده و آن‌طور که جنگ، ساختار امنیتی اروپا را به ضرر پوتین تغییر داده است، حمله به اوکراین همچنان یک اشتباه راهبردی برای این کشور باقی می‌ماند.

او گفت: «این یک اشتباه راهبردی برای روسیه بود.»

یکی دیگر از مقام‌های غربی گفت که روسیه رسیدگی به برخی از مسائل را که در آغاز تهاجم مانع ارتش این کشور بود آغاز کرده است، اما شیوه رزمایش نیروها غالبا به شکل صفوف طولانی با جناح‌های در معرض [حمله]، همچنان برای آن‌ها مشکل‌آفرین است.

به گفته مقام‌ها، غرب «اکنون خود را آماده می‌کند» تا به حمایت خود مانند [ارسال] تسلیحات به اوکراین برای یک «دوره درگیری طولانی» با روسیه و احتمالا «تا پایان سال» ادامه دهد.

© The Independent

بیشتر از جهان