لکلر با فراری پرواز می‌کند

مرسدس برای بازگشت به رقابت قهرمانی، نیاز به تغییرات وسیعی دارد

راننده موناکویی به لطف تحول اتومبیل فراری با فاصله زیاد نسبت به همیلتون و فرستاپن در صدر رده‌بندی رانندگان فرمول یک ایستاده است.

تحول فوق‌العاده اتومبیل فراری در سومین مسابقه فصل جدید فرمول یک تایید شد و شارل لکلر در پیست ملبورن با فاصله نسبتا زیادی به قهرمانی رسید. راننده ۲۴ ساله موناکویی که مسابقه را از موقعیت نخست شروع کرده بود، با فاصله ۲۰ ثانیه از سرجیو پرز، راننده تیم ردبول، از خط پایان گذشت.

فراری در دو فصل گذشته نتوانسته بود در هیچ مسابقه‌ای برنده شود، ولی لکلر دو مسابقه از سه مسابقه این فصل، از جمله مسابقه شروع فصل در بحرین را با برتری به پایان برده است و خودش را در حد مدعی اصلی قهرمانی مطرح کرده است.

او بعد از این مسابقه، از فراری بابت طراحی اتومبیل سریعی که در اختیار دارد تشکر کرد و گفت: «باورنکردنی است، حالا اتومبیلی داریم که می‌تواند برای بردن مسابقات بجنگد. ذهنیت در این فصل نسبت به دو فصل گذشته تغییر کرده است. حالا می‌دانم که این اتومبیل چه قابلیتی دارد و فقط باید کار خودم را انجام دهم.»

چهارمین مسابقه فصل، دو هفته بعد در ایتالیا برگزار خواهد شد و هواداران فراری منتظر یک برد خانگی‌اند، ولی لکلر نمی‌خواهد به این هیجان دامن بزند. او گفت: «مسابقه ایتالیا فوق‌العاده خواهد بود، ولی باید منتظر اتفاقات روز مسابقه باشیم، درست مانند مسابقات قبلی. خیلی مهم است که خودمان را تحت فشار مضاعف قرار ندهیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اوج‌گیری فراری و لکلر با مشکلات رقبا، از جمله فرستاپن، هم‌زمان شده است. راننده هلندی ردبول که فصل گذشته در یک رقابت دراماتیک با همیلتون به قهرمانی رسید، در اولین مسابقه فصل در بحرین مجبور به کناره‌گیری شد. فرستاپن هرچند در جده به قهرمانی رسید، ولی در ملبورن برای دومین بار نتوانست به خط پایان برسد. 

او بعد از مسابقه به ضعف اتومبیلش اعتراف کرد و گفت: «ما از فراری خیلی عقب‌تریم. این وضعیت قابل قبول نیست و باید بتوانیم مسابقات را به پایان برسانیم.»

کریستیان هورنر، مدیر تیم ردبول، در تایید حرف‌های فرستاپن گفت: «ما در این مشکل کنار هم ایستاده‌ایم. هنوز فصلی طولانی در پیش است. این ماشین اساس مناسبی برای رقابت دارد، ولی باید بعضی از مشکلات را برطرف کنیم.»

همیلتون هم مشکلات زیادی دارد و قهرمان هفت دوره فرمول یک در پیست ملبورن نتوانست به رتبه‌ای بهتر از چهارم برسد. او بعد از مسابقه تاکید کرد که اتومبیل مرسدس برای بازگشت به رقابت قهرمانی، نیاز به تغییرات وسیعی دارد.

لکلر به لطف این شروع خیره‌کننده با ۷۱ امتیاز در صدر رده‌بندی رانندگان است و همیلتون و فرستاپن با ۲۸ و ۲۵ امتیاز، به ترتیب پنجم و ششم هستند. با این حال، راننده فراری دوست ندارد از حالا درباره قهرمانی صحبت کند. او گفت: «فقط سه مسابقه برگزار شده و به سختی می‌توان از حالا درباره قهرمانی صحبت کرد. امیدوارم این روند ادامه داشته باشد و در این صورت، احتمالا می‌توانیم بخت قهرمانی داشته باشیم.»

بیشتر از ورزش