خودرو جدید فراری طلسم بدبیاری را می‌شکند؟

تیم فراری در حالی فصل ۲۰۲۲ را آغاز می‌کند که دو فصل بسیار ناموفق را پشت سر‌ گذاشته است

خودروساز اسطوره‌ای ایتالیا، از خودرو فِراری جدید برای مسابقات فرمول یک فصل آینده رونمایی کرد که از ماه آینده شروع می‌شود.

شارل لکلر، راننده فرانسوی تیم فراری، گفت که این تیم امید «خیلی خیلی زیادی» به خودرو جدید بسته است که «اف۱-۷۵» نام‌گذاری شده است.

ماتیا بینوتو، مدیر تیم فرمول یک فراری، گفت که این تیم «رویکردی مبتکرانه» در طراحی این خودرو طبق مقررات جدید فدراسیون بین‌المللی اتومبیل‌رانی و تغییرات گسترده‌اش در این فصل در پیش گرفته است.

بینوتو گفت: «به این می‌گویم یک فراری جسور. امیدواریم افتخار و سنت تیم ما را حفظ کند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تیم فراری در حالی فصل ۲۰۲۲ را آغاز می‌کند که دو فصل بسیار ناموفق را پشت سر‌ گذاشته است، هرچند در فصل گذشته به مقام سوم رسید. عملکرد فراری در فصل ۲۰۲۰ بدترین نمره را در کارنامه چهل سال گذشته این تیم ثبت کرد.

نزدیک به یک دهه است که تیم مرسدس بنز و راننده بریتانیایی‌اش لوئیس همیلتون تقریبا سلطان بلامنازع فرمول یک بوده است. تازه فصل گذشته بود که تیم ردبول با رانندگی مکس فرستاپن هلندی توانست رشته پیروزی‌های همیلتون را قطع کند و نگذارد او رکورد قهرمانی‌های مایکل شوماخر را بشکند.

بینوتو گفت: «در چند سال اخیر، نتایج ما در سطح نام فراری نبوده است. اما این خودرو تیم ما را نیرومندتر کرده است.»

لکلر، راننده فرانسوی فراری، نیز گفت: «توقع خیلی بالا است، چون ما فراری هستیم. از ما انتظار می‌رود همیشه برنده باشیم... کاری که در چند ماه گذشته شاهدش بوده‌ام به من دلگرمی می‌دهد. مدت‌هاست که روی این خودرو کار می‌کنیم... حس خیلی خوبی دارم. همه انگیزه بالایی دارند.»

نام خودرو جدید فراری، بزرگداشتی است از هفتاد و پنجمین سالی که نخستین اتومبیل با نام فراری بیرون آمد.

بیشتر از ورزش