رونمایی از خودروهای فصل جدید مسابقات فرمول یک

تا کنون تیم‌های ردبول، هاس، استون مارتین، و مکلارن خودروهای جدیدشان را رونمایی کرده‌اند

خودرو جدید فرمول یک تیم ردبول - BRYN LENNON / RED BULL CONTENT POOL / AFP

پس از پایانی جنجالی و هیجان‌انگیز در ابوظبی که مکس فرستاپن توانست در آخرین مسابقه فصل فرمول یک، مقام قهرمانی را از چنگ لوئیس همیلتون بیرون بکشد، تیم‌های خودروساز در تعطیلات زمستانی به میز طراحی برگشتند تا برای فصل جدید اتومبیل‌رانی جایزه بزرگ که از روز ۲۷ مارس در بحرین آغاز می‌شود، خودروهای جدیدشان را بسازند.

برای فصل تازه مسابقات فرمول یک، فدراسیون بین‌المللی اتومبیل‌رانی بخش بزرگی از مقررات مربوط به مشخصات فنی خودروها را که تیم‌ها ناچار بوده‌اند خودوروهای جدید را مطابق آن طراحی کنند، تغییر داده است.

آزمایش خودروهای جدید از هفته آینده در بارسلون آغاز می‌شود.

تا کنون تیم‌های ردبول، هاس، استون مارتین، و مکلارن خودروهای جدیدشان را رونمایی کرده‌اند.

علاقه‌مندان اتومبیل‌رانی منتظرند تا خودروهای جدید مرسدس بنز و فراری را در چند روز آینده ببینند.

فصل گذشته یکی از مهیج‌ترین دوره‌های فرمول یک بود. مکس فرستاپن با پیروزی نامنتظره‌ای در جایزه بزرگ ابوظبی، اولین عنوان قهرمانی «فرمول یک» جهان را به دست آورد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

صدر جدول رده‌بندی این فصل چند بار بین راننده هلندی تیم ردبول و لوئیس همیلتون، دارنده هفت عنوان قهرمانی جهان، دست به دست شد.

در نهایت، کار به آخرین مسابقه فصل کشید که یکشنبه، ۱۲ دسامبر، در پیست یاس مارینای ابوظبی برگزار شد.

همیتلون، راننده بریتانیایی تیم مرسدس بنز که مسابقه را از مکان دوم شروع کرد، در همان آغاز از فرستاپن سبقت گرفت و هر دور که گذشت، فاصه‌اش را از او بیشتر کرد.

پیروزی همیلتون ۳۶ ساله تقریبا حتمی به نظر می‌رسید، اما سانحه‌ای در اواخر مسابقه، باعث بیرون آمدن خودرو ایمنی و توقف مسابقه شد.

در شروع دوباره مسابقه که تنها یک دور پیست باقی مانده بود، فرستاپن که لاستیک‌های نو روی خودرو خود داشت، از همیلتون سبقت گرفت و از خط پایان گذشت.

مبارزه جوان جویای نام هلندی و قهرمان کهنه‌کار بریتانیایی، یکی از پرهیجان‌ترین و پربرخوردترین فصل‌های تاریخ «فرمول یک» را رقم زد.

در پایان مسابقه، وقتی فرستاپن از فرط شادی فریاد می‌کشید و اعضای تیم ردبول به هوا می‌پریدند، همیلتون در مرسدس بنز خود نشسته بود و احتمالا باورش نمی‌شد که عنوان قهرمانی را در دقایق آخر از کف داده باشد.

بیشتر از ورزش